Avatar billede Svanga Novice
12. maj 2010 - 07:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Virus fra Facebook.

Jeg har været så klodset, at klikke på et videolink fra en kammerat. Da jeg gjorde det skrev den, at den opdaterede min FLV mediaplayer.
Det der reelt skete var, at jeg fik ny startside og der kommer en bannerreklame på mange af de sider jeg besøger. Siden rykker ligesom ned og vupti så er der en lille bannerreklame i toppen af siden.
Samtidig åbnes der sommetider sider jeg ikke har klikket på eller åbnet.
Det er irriterende og jeg er usikker mht. min netbank osv.
Jeg sender lige en scanning fra hijackthis og håber nogen kan hjælpe - alternativet er vist en formatering og start helt forfra.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\WINDOWS\RtHDVCpl.exe
C:\hp\support\hpsysdrv.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\On-Screen OSD Indicator\OSD.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAAnotif.exe
C:\WINDOWS\System32\jureg.exe
C:\Windows\system32\schtasks.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\Program Files\HP\HP Software Update\hpwuschd2.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\AVG\AVG9\avgtray.exe
C:\Program Files\HTC\HTC Sync\Application Launcher\Application Launcher.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Garmin\gStart.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe
C:\Program Files\Common Files\Teleca Shared\logger.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Program Files\Common Files\Teleca Shared\Generic.exe
C:\Program Files\Common Files\Teleca Shared\CapabilityManager.exe
C:\Program Files\HTC\HTC Sync\ClientInitiatedStarter\ClientInitiatedStarter.exe
C:\Program Files\HTC\HTC Sync\Mobile Phone Monitor\epmworker.exe
C:\Program Files\HTC\HTC Sync\Mobile Phone Monitor\DbgOut.exe
C:\Program Files\HTC\HTC Sync\Mobile Phone Monitor\HTCVBTServer.exe
C:\Program Files\HTC\HTC Sync\Mobile Phone Monitor\FsynSrvStarter.exe
C:\Windows\system32\wbem\unsecapp.exe
C:\Program Files\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe
C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware\AAWTray.exe
C:\hp\kbd\kbd.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmplayer.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=da_dk&c=81&bd=Pavilion&pf=desktop
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=da_dk&c=81&bd=Pavilion&pf=desktop
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = 210.253.208.91:80
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: everyflv - {1988a718-2988-e5be-76ba-e12a074057e0} - C:\Windows\system32\UGMNl_KvCFDf.dll (file missing)
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgssie.dll
O2 - BHO: NCO 2.0 IE BHO - {602ADB0E-4AFF-4217-8AA1-95DAC4DFA408} - (no file)
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Tunebite_WebRipPlugin Class - {AA102584-3B97-47e7-B9BC-75D54C110A7D} - C:\Program Files\RapidSolution\Tunebite\plugins\IE\TB_WebRipIePlugin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.1.1309.3572\swg.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} - (no file)
O3 - Toolbar: (no name) - {CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829} - (no file)
O3 - Toolbar: DAEMON Tools Toolbar - {32099AAC-C132-4136-9E9A-4E364A424E17} - C:\Program Files\DAEMON Tools Toolbar\DTToolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hpsysdrv] c:\hp\support\hpsysdrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KBD] C:\HP\KBD\KbdStub.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [OsdMaestro] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\On-Screen OSD Indicator\OSD.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] "C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaanotif.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Health Check Scheduler] [ProgramFilesFolder]Hewlett-Packard\HP Health Check\HPHC_Scheduler.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateReg] "C:\Windows\system32\jureg.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [AVG9_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG9\avgtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Mobile Connectivity Suite] "C:\Program Files\HTC\HTC Sync\Application Launcher\Application Launcher.exe" /startoptions
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [gStart] C:\Garmin\gStart.exe
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe" -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\Windows\system32\GPhotos.scr/200
O8 - Extra context menu item: Download all by Net Transport - C:\Program Files\Xi\NetTransport 2\NTAddList.html
O8 - Extra context menu item: Download by Net Transport - C:\Program Files\Xi\NetTransport 2\NTAddLink.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\REFIEBAR.DLL
O13 - Gopher Prefix:
O15 - Trusted IP range: http://192.168.0.1
O15 - ESC Trusted IP range: http://192.168.0.1
O16 - DPF: {0CCA191D-13A6-4E29-B746-314DEE697D83} (Facebook Photo Uploader 5 Control) - http://upload.facebook.com/controls/2008.10.10_v5.5.8/FacebookPhotoUploader5.cab
O16 - DPF: {D821DC4A-0814-435E-9820-661C543A4679} (CRLDownloadWrapper Class) - http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlocx.ocx
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgpp.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - AppInit_DLLs: avgrsstx.dll
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe (file missing)
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe (file missing)
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe (file missing)
O23 - Service: AVG Free WatchDog (avg9wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgwdsvc.exe
O23 - Service: BgRaSvc - Unknown owner - C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\Support\BgRaSvc.exe (file missing)
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate1c9a66696a069a0) (gupdate1c9a66696a069a0) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: HP Health Check Service - Hewlett-Packard - c:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Health Check\hphc_service.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaantmon.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service - Lavasoft - C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware\AAWService.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 4.0 - Nero AG - C:\Program Files\Common Files\Nero\Nero BackItUp 4\NBService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: stllssvr - MicroVision Development, Inc. - C:\Program Files\Common Files\SureThing Shared\stllssvr.exe

--
End of file - 10804 bytes
12. maj 2010 - 08:25 #1
Følg op på dine tidligere spørgsmål -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/gevninge (Dem der ikke er grønne)

---

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

PS: Du har vist 'rester' efter BullGuard ?
Du bør/skal opdatere din gamle Avast4! til Avast5!
Avatar billede Svanga Novice
12. maj 2010 - 13:14 #2
Tak for hjælpen indtil videre.
Jeg har gjort nøjagtigt som du foreslog. Programmet Malwarebytes findes tilsyneladende ikke mere, så jeg har brugt spywaredoctor i stedet. Det fandt ingen trusler.
Jeg bruger AVG antivirus, så det avast der var er rester fra jeg brugte det.
Jeg kan ikke længere se det på hijackthis.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\WINDOWS\RtHDVCpl.exe
C:\hp\support\hpsysdrv.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\On-Screen OSD Indicator\OSD.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAAnotif.exe
C:\WINDOWS\System32\jureg.exe
C:\Windows\system32\schtasks.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\Program Files\HP\HP Software Update\hpwuschd2.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\AVG\AVG9\avgtray.exe
C:\Program Files\HTC\HTC Sync\Application Launcher\Application Launcher.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Garmin\gStart.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe
C:\Program Files\Common Files\Teleca Shared\logger.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Program Files\Common Files\Teleca Shared\Generic.exe
C:\Program Files\Common Files\Teleca Shared\CapabilityManager.exe
C:\Program Files\HTC\HTC Sync\ClientInitiatedStarter\ClientInitiatedStarter.exe
C:\Program Files\HTC\HTC Sync\Mobile Phone Monitor\epmworker.exe
C:\Program Files\HTC\HTC Sync\Mobile Phone Monitor\DbgOut.exe
C:\Program Files\HTC\HTC Sync\Mobile Phone Monitor\HTCVBTServer.exe
C:\Program Files\HTC\HTC Sync\Mobile Phone Monitor\FsynSrvStarter.exe
C:\Windows\system32\wbem\unsecapp.exe
C:\Program Files\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe
C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware\AAWTray.exe
C:\hp\kbd\kbd.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmplayer.exe
C:\Windows\system32\wuauclt.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Users\Bjarne\Downloads\HiJackThis.exe
C:\Program Files\Spyware Doctor\pctsTray.exe
C:\Users\Bjarne\Desktop\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=da_dk&c=81&bd=Pavilion&pf=desktop
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=da_dk&c=81&bd=Pavilion&pf=desktop
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = 210.253.208.91:80
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: everyflv - {1988a718-2988-e5be-76ba-e12a074057e0} - C:\Windows\system32\UGMNl_KvCFDf.dll (file missing)
O2 - BHO: Browser Defender BHO - {2A0F3D1B-0909-4FF4-B272-609CCE6054E7} - C:\Program Files\Spyware Doctor\BDT\PCTBrowserDefender.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgssie.dll
O2 - BHO: NCO 2.0 IE BHO - {602ADB0E-4AFF-4217-8AA1-95DAC4DFA408} - (no file)
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Tunebite_WebRipPlugin Class - {AA102584-3B97-47e7-B9BC-75D54C110A7D} - C:\Program Files\RapidSolution\Tunebite\plugins\IE\TB_WebRipIePlugin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.1.1309.3572\swg.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} - (no file)
O3 - Toolbar: (no name) - {CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829} - (no file)
O3 - Toolbar: DAEMON Tools Toolbar - {32099AAC-C132-4136-9E9A-4E364A424E17} - C:\Program Files\DAEMON Tools Toolbar\DTToolbar.dll
O3 - Toolbar: PC Tools Browser Guard - {472734EA-242A-422B-ADF8-83D1E48CC825} - C:\Program Files\Spyware Doctor\BDT\PCTBrowserDefender.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hpsysdrv] c:\hp\support\hpsysdrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KBD] C:\HP\KBD\KbdStub.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [OsdMaestro] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\On-Screen OSD Indicator\OSD.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] "C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaanotif.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Health Check Scheduler] [ProgramFilesFolder]Hewlett-Packard\HP Health Check\HPHC_Scheduler.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateReg] "C:\Windows\system32\jureg.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [AVG9_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG9\avgtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Mobile Connectivity Suite] "C:\Program Files\HTC\HTC Sync\Application Launcher\Application Launcher.exe" /startoptions
O4 - HKLM\..\Run: [ISTray] "C:\Program Files\Spyware Doctor\pctsTray.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [gStart] C:\Garmin\gStart.exe
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe" -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\Windows\system32\GPhotos.scr/200
O8 - Extra context menu item: Download all by Net Transport - C:\Program Files\Xi\NetTransport 2\NTAddList.html
O8 - Extra context menu item: Download by Net Transport - C:\Program Files\Xi\NetTransport 2\NTAddLink.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\REFIEBAR.DLL
O13 - Gopher Prefix:
O15 - Trusted IP range: http://192.168.0.1
O15 - ESC Trusted IP range: http://192.168.0.1
O16 - DPF: {0CCA191D-13A6-4E29-B746-314DEE697D83} (Facebook Photo Uploader 5 Control) - http://upload.facebook.com/controls/2008.10.10_v5.5.8/FacebookPhotoUploader5.cab
O16 - DPF: {D821DC4A-0814-435E-9820-661C543A4679} (CRLDownloadWrapper Class) - http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlocx.ocx
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgpp.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - AppInit_DLLs: avgrsstx.dll
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe (file missing)
O23 - Service: AVG Free WatchDog (avg9wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgwdsvc.exe
O23 - Service: BgRaSvc - Unknown owner - C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\Support\BgRaSvc.exe (file missing)
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Browser Defender Update Service - Threat Expert Ltd. - C:\Program Files\Spyware Doctor\BDT\BDTUpdateService.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate1c9a66696a069a0) (gupdate1c9a66696a069a0) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: HP Health Check Service - Hewlett-Packard - c:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Health Check\hphc_service.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaantmon.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service - Lavasoft - C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware\AAWService.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 4.0 - Nero AG - C:\Program Files\Common Files\Nero\Nero BackItUp 4\NBService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe
O23 - Service: PC Tools Auxiliary Service (sdAuxService) - PC Tools - C:\Program Files\Spyware Doctor\pctsAuxs.exe
O23 - Service: PC Tools Security Service (sdCoreService) - PC Tools - C:\Program Files\Spyware Doctor\pctsSvc.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: stllssvr - MicroVision Development, Inc. - C:\Program Files\Common Files\SureThing Shared\stllssvr.exe

--
End of file - 10864 bytes
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. maj 2010 - 19:27 #3
Gør lige som der står du skal gøre.
12. maj 2010 - 19:39 #4
(Skal under alle omstændigheder se loggen fra MalwareBytes !!!)
Avatar billede Svanga Novice
12. maj 2010 - 20:22 #5
Jeg fandt Malwarebytes og har kørt den.
Det ser umiddelbart ud til, at have løst problemet.

Malwarebytes' Anti-Malware 1.46
www.malwarebytes.org

Database version: 4093

Windows 6.0.6002 Service Pack 2
Internet Explorer 8.0.6001.18904

mbam-log-2010-05-12 (17-35-58).txt

Skanningstype: Hurtig skanning
Objekter skannet: 124427
Tid gået: 7 minut(ter), 1 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 1
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 3
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 1

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
C:\Program Files\Mozilla Firefox\extensions\{58cd06e7-f2b7-0fab-b49c-5f80ae9847d7}\components\v0-R0kA4oxKq-L.dll (Adware.BHO) -> Delete on reboot.

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\AppDataLow\HavingFunOnline (Adware.BHO.FL) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{1988a718-2988-e5be-76ba-e12a074057e0} (Adware.AdRotator) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{1988a718-2988-e5be-76ba-e12a074057e0} (Adware.AdRotator) -> Quarantined and deleted successfully.

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
C:\Program Files\Mozilla Firefox\extensions\{58cd06e7-f2b7-0fab-b49c-5f80ae9847d7}\components\v0-R0kA4oxKq-L.dll (Adware.BHO) -> Delete on reboot.
12. maj 2010 - 20:49 #6
Skanningstype: Hurtig skanning ?

flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" ???

Om igen...
Avatar billede Svanga Novice
13. maj 2010 - 06:57 #7
Så har jeg lavet en fuldstændig scanning.
Den viste ikke så meget.

Malwarebytes' Anti-Malware 1.46
www.malwarebytes.org

Database version: 4093

Windows 6.0.6002 Service Pack 2
Internet Explorer 8.0.6001.18904

mbam-log-2010-05-12 (22-24-03).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|E:\|)
Objekter skannet: 280479
Tid gået: 1 time(e), 19 minut(ter), 52 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)
13. maj 2010 - 17:21 #8
(Og nu har du lukket/slukket tråden ???)
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. maj 2010 - 17:23 #9
Du tog point selv?
Nogen speciel grund til det?
Avatar billede Svanga Novice
13. maj 2010 - 22:42 #10
Nej det var en fejl. Hvordan retter jeg lige op på det ?
Jeg fik jo den hjælp jeg søgte.
Avatar billede Svanga Novice
13. maj 2010 - 22:43 #11
Jeg åbner gerne en ny tråd og giver jer point, hvis jeg ikke kan her.