Avatar billede rigolet Novice
08. maj 2010 - 14:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skærmproblem

Jeg har en Philips skærm 23" model 230 C med DVI/HDMI tilslutning og naturligvis AGP. Jeg bruger DVI tilslutningen. Det har kørt fint siden skærmindkøbet for et lille år siden.

Ganske pludseligt og uden varsel kommer der ved opstart af PC´en en besked i bunden af skærmens venstre side "Smartimage ON" og i højre side "Smartimage off". Beskeden er konstant synlig og dækker stor set proceslinien. Derudover dukker der en lodret lysende smal streg op, som kører frem og tilbage ca. 20 cm til hver side. I tillæe virker skærmens funktionsknapper heller ikke mere bortset fra tænd/sluk knappen.

Jeg har afinstalleret og geninstalleret såvel ATI grafik og det skærmmedfølgende Smart Control program. Grafikkortet er Radeon 9800 XL AGP, der naturligvis er opdateret.

Jeg er sikker på fejlen opstår ved opstart PC´en, idet den omtalte tekst er det første, der dukker op.

Jeg håber virkelig, at der er hjælp at hente (som sædvanlig) hos Experten.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. maj 2010 - 14:40 #1
med DVI/HDMI tilslutning og naturligvis AGP

Den med AGP forstår jeg ikke helt, hvad det har med din skærm at gøre?
Avatar billede rigolet Novice
08. maj 2010 - 17:10 #2
DVI/HDMI tilslutning og naturligvis VGA (undskyld). Jeg købte for nylig et grafikkort med DVI/HDMI tilslutning, men jeg havde så mange problemer med dette grafikkort, at jeg sendte det retur. I stedet indsatte jeg det "gamle" grafikkort Radeon 9800 serien med VGA tilslutning. Det kørte fint i 3 dage, men så kom benævnte SmartImageon/off fejl.
Nu har jeg tilsluttet min gamle 17" VGA skærm og der er ingen Smartfejl.
Avatar billede rigolet Novice
10. maj 2010 - 10:01 #3
Jeg beklager, hvis jeg har forvoldt ulejlighed, men jeg fandt fejlen. Den lå i skærmopsætningen og var ikke omtalt overhovedet i manualen.
Tak for kommentaren.
Kære john stigers
Giv mig et svar og tak for din opmærksomhed med hensyn til min fejlskrivning med AGP.
Avatar billede rigolet Novice
02. september 2010 - 12:23 #4
Undskyld min langsommelighed