Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2010 - 12:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Rank på forespørgsel

Hej alle,

Jeg har brug for at tilføje et felt til en forespørgsel som løbende tæller op.

Min forespørgsel (uden det ekstra felt) hedder [Query1] og den indeholder følgende kolonner: [Entity], [Week], [Category ID], [Currency], [DVersion]

Optællingen skal ske for hvert skift i [DVersion] inden for gruppen [Entity], [Week], [Category ID] og [Currency]

Her er et link til et billede af hvordan det skal se ud hvis muligt:
http://www.flickr.com/photos/30812100@N02/4586481114/

Bemærk den skal tælle højt til lavt (dvs. den højeste dato = 1, næst højeste = 2 osv.)

Håber jeg har forklaret mig ok, ellers bare spørg løs :)
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2010 - 13:00 #1
jeg har forsøgt mig med nedenstående kode:

SELECT DVersion.Entity, DVersion.Week, DVersion.[Category ID], DVersion.Currency, DVersion.DVersion, (SELECT Count(*) FROM [DVersion] AS T
WHERE T.[Entity] = [DVersion].[Entity]
AND T.[Week] =  [DVersion].[Week]
AND T.[Category ID] =  [DVersion].[Category ID]
AND T.[Currency] =  [DVersion].[Currency]
AND T.[DVersion] >= [DVersion].[DVersion]) AS Week Rank
FROM DVersion;

Den virker, men er utrolig langsom :/
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2010 - 18:19 #2
nvm