Avatar billede Patrickt Nybegynder
06. maj 2010 - 09:40 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Jeg har en hardisk fra min gamle computer Hjælp!

Hej eksperten

Jeg har en gammel harddisk som har siddet i min stationære computer. Jeg har købt sådan et stick http://www.dansdata.com/rdriver.htm
Som hedder noget med IDE-USB. Jeg sætte strøm til, og sætte stickene i og harddisken starter op. Men når jeg sætter usb sticket i begynder den at læse tingene på harddisken. Men så slukker harddisken. Og den skriver at den ikke kan finde stien når man prøvet at kopier flier opver på computeren.

Hjælp mig

Mvh
Patrick
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2010 - 09:45 #1
"Men når jeg sætter usb sticket i begynder den at læse tingene på harddisken" er du sikker på at det ikke kun er adapteren der installeres
Avatar billede Patrickt Nybegynder
06. maj 2010 - 09:58 #2
Jeg kan åbne den i denne computer hvor den hedder Lokaldisk. Men når den har læst halvdelen slukker harddisken og der kommer en boks op i højre hjørne op hvor den skriver at der er fejl.
Avatar billede Patrickt Nybegynder
06. maj 2010 - 10:24 #3
Jeg kan åbne den i denne computer hvor den hedder Lokaldisk. Men når den har læst halvdelen slukker harddisken og der kommer en boks op i højre hjørne op hvor den skriver at der er fejl.

Kan det være noget med at man skal have installeret en driver?
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2010 - 10:28 #4
Hvis du kan se disken i "Denne computer" så har den et drevbogstav - prøv at køre "chkdsk /r /f" specifikt på det drev - hvis vi antager at det er D-drev, så er kommandoen "chkdsk d: /r /f "
Avatar billede Patrickt Nybegynder
06. maj 2010 - 10:34 #5
Jeg kan sagtens åbne det, men når jeg sætter den i er det som om harddisken slukker. og den skriver forsinket skrivning. Kan det været noget med USB porten, da den ikke slukker før jeg sætter den i.

Mange tak fordi du vil hjælpe er meget taknemlig for.
Avatar billede thov Forsker
06. maj 2010 - 10:58 #6
De er ikke specielt gode, de der universal adaptere. Denne tilsvarende, fra Sandberg, http://www.sandberg.dk/product.aspx?id=133-43 er meget kræsen m.h.t. harddiske.
Det er ikke alle diske som overhovedet virker, og nogle kan man kun få liv i, efter lang tids 'boksning'.

De lukkede metalkabinetter, som ikke engang er meget dyrere, virker til gengæld altid.
Avatar billede Patrickt Nybegynder
06. maj 2010 - 14:29 #7
Men en af mine venner har kunne bruge den? bare med en anden harddisk?
Avatar billede thov Forsker
06. maj 2010 - 20:24 #8
Jeg tror der er den samme (skod)chip i den slags universaladaptere, for min har 'smagt' på 2,5", 3,5" S-ATA og P-ATA diske, og i halvdelen af tilfældene har jeg givet op, og brugt indmaden fra et alu-kabinet i stedet for.
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2010 - 20:43 #9
Jeg må gi "thov" ret, omtalte adapter er simpelthen det værste crap man kan bruge. Virker din gamle computer ikke mere??
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
07. maj 2010 - 10:12 #10
Jeg har ofte oplevet det underlige, at når en disk ikke vil køre med ovenævnte Sandberg, fungere det hvis jeg skifter til en anden USB indgang. Men hvorfor ved jeg ikke, for det er ikke den samme USB indgang, som virker - når det altså virker.
Har nogen erfaring med en Sata-dok? Det er selvfølgelig et spørgsmål, i et spørgsmål, men jeg tror bestemt at Patrickt også er interesseret i at vide det. Det er noget i retning af dette:
http://www.redferret.net/?p=9681
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
07. maj 2010 - 10:38 #11
Hvad med denne her? Den er ikke engang grim:)
http://www.nierle3.com/dk_85/artikel/6839/Digitus_Docking_Station_til_2,5-3,5_SATA_med_Hub_2_-_USB_2.0.html
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
07. maj 2010 - 10:40 #12
OBS!!! linket virker ikke:(