Avatar billede Xvarde Nybegynder
02. maj 2010 - 12:01 Der er 3 kommentarer

Acer TM 5530 fra 2008

Problemer fra købsdato med opstart; (hvid skærm). Kører først efter gentagne forsøg.
To gange hos forhandler for at reklamere. Opdaterer drivere og kører "stress-test." (Kunden bliver stress-testet)
Har herefter opdateret BIOS via Acer's hjemmeside.
Opstart stadig nølende. Nogle gange hvid skærm. Kan kun slukkes med 5 sek på stop-knap.
Er det fejl i software eller hardware?
Avatar billede besle Nybegynder
02. maj 2010 - 12:29 #1
vil mene at det er en fejl i hardwaren, da det ikke lyder som om at den kommer til en boot skærm ? (windows boot skærmen))
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. maj 2010 - 12:50 #2
Lyder lidt som om den skal af sted 3. gang = ny bærbar eller pengene tilbage.
Avatar billede Xvarde Nybegynder
09. oktober 2010 - 13:59 #3
Besle, du har ret. Der er tale om en hardware fejl. Bare ikke hvor man umiddelbart tror den skal findes.
Har ved en tilfældighed fundet ud af, at skærmens hældning er afgørende for, hvordan opstarten forløber.
Derfor tror jeg, at der sker et uhensigtsmæssigt træk i kablet til skærmen.
Status p.t. er, at skærmen skal lægges længere og længere tilbage ved opstart.
En sjælden gang lukker den selv ned ved afslutning, men proceduren er som oftest 5 sek. på START/STOP.
Håber ACER drengene i Horsens læser med!