Avatar billede pnr Nybegynder
27. april 2010 - 08:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Win app der skal sync med webservice el. ligende

Jeg skal lave en Windows applikation som skal køre op imod en global MS SQL. Jeg har valgt at lave det somen applikation frem for et website, da den også skal kunne fungere når den er offline, men så skal den synkronisere når den kommer on-line igen. Det er meget simplet win app som kun skal synkronisere meget simple data.

Min idé er at lade den køre op imod en webservice, som så håndterer adgangen til MS-SQL'en.

Men hvordan laver jeg det smartest, kan jeg evt. bruge Microsoft sync framework eller er det overkill, er det nemt at arbejde med sync frameworket, er det ok at bruge en webservice, eller er der noget der er smartere?

På forhånd tak for svar!
Avatar billede arne_v Ekspert
28. april 2010 - 03:46 #1
Hvis det er meget simpelt, så kan det håndteres manuelt.

SQLServer centralt
SQLServer CE lokalt
alle de relevante tabeller har lastmodified kolonne
klienter gemmer tid for sidste synch

Det er til at overskue.

Jeg har ikke prøvet MS Sync Framework, så jeg kan ikke sige om det er nemmere (fordi det hele er indbygget) eller vanskeligere (fordi det kan en hel masse som du ikek har brug for).
Avatar billede pnr Nybegynder
29. april 2010 - 08:57 #2
Hej Arne

Det lyder som et godt forslag, det vil jeg prøve at lege lidt med.

Mange tak for din kommentar, smid et svar så er der point!
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2010 - 18:10 #3
svar