Avatar billede ssksogaard Nybegynder
22. april 2010 - 14:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lagersystem

Hej eksperter.. :o)

Jeg skal have lavet et lagersystem.
Der skal være mulighed for at have flere forskellige brugere, med forskellige tilladelser.
Det skal egentligt bare være en DB (tilgængelig på flere systemer) der er tilknyttet en GUI.

Jeg har tidligere lavet noget lign. i java, men det er efterhånden længe siden (4år) og har ikke programmeret siden.

Jeg står derfor på barbund og skal have hjælp til at vælge den nemmeste sprog at skrive dette program i, da jeg gerne selv vil lave det. Selvfølgelig skal det også være et sprog jeg kan bruge til andet bagefter..

mvh.
Søgaard
Avatar billede supertekst Ekspert
22. april 2010 - 14:14 #1
Access & VBA?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. april 2010 - 14:18 #2
jeg ville vælge en mysql-database, og php + javascript/html (dvs gui via browser)
det hele kan køres fra en server med xampplite på - dens hastighed behøver næppe at være det helt store (jeg tænker, at du ikke laver lagerstyring til Carlsberg).
Med denne løsning kan man senere let skifte til at have alt liggende på nettet, og der er kun en maskine, der skal vedligeholdes med kode.
Avatar billede ssksogaard Nybegynder
22. april 2010 - 14:18 #3
Ved ikke hvilket sprog jeg skal bruge men det skal være noget der er forholdsvis nemt at lære..
Avatar billede claes57 Ekspert
22. april 2010 - 14:30 #4
html/javascript er ret enkelt, og php er der masser af guides til, og gratis demoer og kodeeksempler på de enkelte dele (fx login-systemer). Et lagersystem er jo principielt det samme som et login-system - felter hedder bare varenavn i stedet for brugernavn.
Og så er det nok den letteste at vedligeholde.
Avatar billede ssksogaard Nybegynder
22. april 2010 - 14:36 #5
Jamen det prøver jeg så.. :o)
Smidder du et svar?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. april 2010 - 15:14 #6
det var bare en info - behold bare point.
Avatar billede ssksogaard Nybegynder
26. april 2010 - 09:01 #7
Jamen så tak for hjælpen..