Avatar billede ingeburg Nybegynder
21. april 2010 - 14:56 Der er 1 løsning

Fast ip adresse

Jeg har den sædvanlige ordning med tildeling af dynamiske adresser fra TDC og jeg går fint på nettet (trådløst) på en bærbar med WinXP. På en stationær computer har jeg hhv. Win7 og WinVista installeret. Win7 samarbejder fint med det trådløse netkort, mens derimod WinVista for det meste nægter at gå på internettet. Efter at have studeret Eksperten.dk fandt jeg frem til, at jeg kunne opsætte en fast ip-adresse i Vista. Og nu går Vista på nettet uden problemer.

En nabo har et modem + accespoint hos Stofanet. Vedkommende har i lange perioder haft en meget ustabil netforbindelse. Efter mange forgæves forsøg med kontakt til supporter og skift af kanaler, bestemte jeg mig til at opsætte en fast ip-adresse og så gik det bare derudaf med højeste signalstyrke. Her til morgen ringede hun så og fortalte om en dialogboks, hvor der stod noget om at adressen var ugyldig og noget om DHCP problemer.

Jeg skal derned i aften og vil gerne have lidt respons inden.
Avatar billede ingeburg Nybegynder
16. oktober 2010 - 10:38 #1
Intet svar