Avatar billede 44nato44 Nybegynder
19. april 2010 - 14:47 Der er 4 kommentarer

gemme form som report

Hej

Jeg har en form med nogle subforms som indeholder nogle forspørgelser som jeg skal ha´ skrevet ud, den bedste maade som jeg har fundet ud af er at lavet det om til en report.

Mit mål er at jeg vil gemme min form som en report og udskrive med en vba kode.

Jeg kan gøre det manualt, men vil gerne ha det gjort til en knap på min form.

Er der nogen som kan hjælpe ?

MVH

Torben
Avatar billede mugs Novice
19. april 2010 - 15:05 #1
Jeg har aldrig hørt om, at man kan gemme en formular som en rapport. Men kan du ikke lave en alm, rapport og dine subforms som underrapporter på baggrund af forespørgslerne?
Avatar billede 44nato44 Nybegynder
19. april 2010 - 16:51 #2
Man kan klikke med højre musknap på en form and gemme som report, er ikke helt sikker på hvad det gode er ved det  :)

Så du mener at jeg skal åbne en ny rapport for hver gang man laver en forspørgelse ?

Et andet spørgsmål.. ved ikke om du ved dette hurtigt, når jeg klikker print preview så viser den et udprint for hver value in min dropdown.. ved du hvorfor det er ?
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2010 - 17:33 #3
'gemme som raport' - mærkelig feature - hvis formularen indeholder formular object specifikke ting (som refresh) så kan raporten ikke compileres - mdb filen ender i ukompilerbar tilstand!
Hvis du vil gemme formularen, så gem den som kopi uunder et andet navn eller lave en kopi af hele mdb filen. Hvis du vil gemme vba kode er der:

Sub SaveAsText(ObjectType As AcObjectType, ObjectName As String, FileName As String)
Avatar billede mugs Novice
19. april 2010 - 17:54 #4
Hvis du indlejrer underrapporter i en hovedformular, vil du kunne åbne alle underrapporter ved at åbne hovedrapporten. Altså med et enkelt museklik.