Avatar billede Slettet bruger
18. april 2010 - 12:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Trim en sætning

Jeg har en info, hvor jeg gerne vil udtrække de seneste 10. det har jeg på plads, men jeg ønsker kun at have f.eks. 200 ord med fra selve info-artiklerne.
Hvordan får jeg sat en "trim" ind, så den kun viser de første 200 tegn?

Koden jeg har sat ind:

<%do while not RSinfo.EOF%>
                                    <table width="100%"  border="0" class="finger">
                                                          <tr>
                                                            <td width="70"></td>
                                                            <td height="2"></td>
                                                          </tr>
                                                          <tr>
                                                            <td colspan="2" valign="top"><a href="info.asp?id=<%=RSinfo.Fields.Item("id").Value %>" class="style20"> </a><br>

                                                              <a href="info.asp?id=<%=RSinfo.Fields.Item("id").Value %>" class="style20"><strong><%=(RSinfo.Fields.Item("titel").Value)%><br>
                                                              </strong></a><br />
                                                              <span class="indhold1"><%=RSinfo.Fields.Item("indhold").Value%></span><hr>

</td>
</tr>
</table>

<%
counter = counter + 1
if counter = 3 then
response.write("</TR><TR>")
counter = 0
end if
  RSinfo.MoveNext()
loop
%>
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2010 - 12:32 #1
Ups...siden er i asp og databasen er MySql
Avatar billede The_Buzz Novice
18. april 2010 - 12:35 #2
Ouchie... Jeg var ved at skrive et svar til PHP...
Avatar billede arne_v Ekspert
18. april 2010 - 13:59 #3
Du kan trunkere enten i SQL eller i VBS.

Hvis jeg husker rigtigt hedder funktionen det samme nemlig LEFT.
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2010 - 14:13 #4
I må tage mig i hånden, jeg er ikke ret god til asp, så vil meget gerne have det helt præcis og hvor jeg skal sætte det ind.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. april 2010 - 14:38 #5
Proev med:

<%=Left(RSinfo.Fields.Item("indhold").Value,200)%>
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2010 - 14:41 #6
Tusind tak, så enkelt var det :) Nu virker det som det skal.

Smider du et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. april 2010 - 14:57 #7
kommer her