Avatar billede thepsypher Nybegynder
16. april 2010 - 10:19 Der er 1 kommentar

Brug af ListView eller anden passende view....

Hej Eksperter....

Ved ikke om jeg er heeeelt ude i skoven med det spørgsmål....meeeeen

Jeg har behov for samme layout og oversigt som man finder i et ListView, men vil gerne kunne benytte egne objekter i den.

Sagt med andre ord, så vil jeg kunne tage et ArrayList og kopiere/flytte objekterne fra den ArrayList over i ListView´et og få vist det rigtigt med udvalgte properties fra min egen klasse som kolonner i ListView´et.

Indtil videre har jeg kun kunne finde løsninger hvor jeg konverterer mit objekt om til string[], som så skal oprettes som subitems til "hoved-itemet".

Så for at opsumere. Hvordan smider man egne objekter i et ListView, som så kan vise dem med kolonner og det hele uden at lade objekterne konvertere til strings[] og tilbage til objekter når de trækkes ud af listen igen.

Hilsen Psypher
Avatar billede platik Nybegynder
17. april 2010 - 12:35 #1
Kan et datagridview ikke bruges i stedet for listview?

Ellers skal du hen og gøre det på manuelle måde.

Kunne evt. lave en ny metode i din klasse som returnere et ListViewItem klar til at ligge i dit listview, og lave en tilsvarende construktor der tager imod en ListViewItem som så genskaber dit objekt.

I stedet for ListViewItems kan du jo lave det med string arrays hvis du mener det er bedre. Ved jo ikke hvad overstående ellers skal bruges til.

Men kender heller ikke nogen måde at gøre overstående på uden at du selv skal lave en metode som gør det.