Avatar billede OZ1TC Nybegynder
15. april 2010 - 14:45 Der er 7 kommentarer

Problemer, når jeg sender en mail med vedhæftet med en JPG fil.

Der er opstået et problem, når jeg skal sende en mail, der er vedhæftet med en JPG fil. Filen, der vedhæftes fejler ingenting, idet jeg kan bruge samme fil ved en alternativ mailadresse. (Firma webmail)uden problemer.
JPG filen, billedet, bliver "konverteret" til 2 filer med Extension. ATT00099.dat eksempelvis. Størrelsen i Mb angives og nr. 2 mail indeholder så resten af totalstørrelsen. Hvis det lykkes for modtageren at åbne den vedhæftede fil, kommer der kun en masse tekst med bogstaver og tal. ( Mange sider!). Hvis jeg læser SENDT POST, kommer billedet uden problemer!! Mit styresystem er Windows Vista Home Premium, og alle opdateringer fra Microsoft er installeret. PC,en er en bærbar Toshiba ca. 1 år gl. Problemet er opstået på et tidspunkt uden jeg selv har gjort noget galt. Har antivirus og cleaner fra Spamfighter installeret.

Mvh. Thorkild Mark Christensen
15. april 2010 - 19:40 #1
Velkommen til E. ...

Hvilket MAIL program ???
Avatar billede OZ1TC Nybegynder
16. april 2010 - 08:18 #2
Hej. Mit mailprogram er det indbyggede Windows Mail fra Vista. Det ligner en pendant til Outlook Express fra Windows XP.

Hilsen Thorkild.
17. april 2010 - 12:56 #3
Nu kender JEG ikke liiiiige "Windows Mail fra Vista" .... la' os se om der kommer andre i denne tråd  ?
17. april 2010 - 13:00 #4
Hovsa - du skriver at den en helt fin i din SENDT POST !
Er det kun én specific MODTAGER hvor det går i 'kage' ?

Har du prøvet at sende til andre ?
Avatar billede OZ1TC Nybegynder
20. april 2010 - 17:09 #5
Hej. Ja jeg har sendt til 4-5 forskellige personer med det samme resultat. Jeg har her i dag haft kontakt med min internetudbyder, Dansk Kabel TV. De siger, at mail serveren fra dem ikke kan dele en fil over og lave den om til en DAT fil. Hvis filstørrelsen er for stor, nægter serveren at sende den. Max. størrelse er 5Mb. Jeg har prøvet at sende en MP3 fil mig selv. Hvis den er over 1Mb, går det også galt.

Ham fra Dansk Kabel TV support sagde at det kunne være sikkerhedspakken eller spamfighter, en forkert opsætning, Antivirus program der kunne være årsagen. Det lyder lidt spøjst.

Hilsen Thorkild.
20. april 2010 - 20:52 #6
...Nu kender JEG ikke liiiiige "Windows Mail fra Vista" .... la' os se om der kommer andre i denne tråd  ?...

... Men check/disable lige evt. sikkerhedsprogram/Spamfighter ?
Avatar billede OZ1TC Nybegynder
23. april 2010 - 08:52 #7
Hej.
Jeg har fundet fejlen. Der var noget med opsætningen af min email konto. Jeg havde bedt om at få filen delt op, når den var større end ca. 1Mb. Så sender den flere mails afsted med ATT000.. som en DAT fil. Den kan ikke umiddelbart åbnes af de almindelige programmer. Så viser den bare en masse tal og bogstaver. Jeg kan maks. sende/modtage mails på 5 Mb. Det bliver begrænset af mailserveren. Det må man så leve med. Hvis filerne fylder for meget, kan man evt. komprimere dem med ZIP.

Venlig hilsen og tak for jeres engagement.

Thorkild Mark Christensen.