Avatar billede reneljunggren Nybegynder
15. april 2010 - 10:21 Der er 7 kommentarer

Forslag til en webløsning

Jeg ved ikke rigtigt om dette er den rigtige kategori, men jeg søger en løsning på flg. problem:

Jeg vil oprette en website hvor jeg præsenterer nogle billeder. Dette er ikke noget problem, men fra den side skal folk kunne logge på en anden side med pw og der kunne downloade billeder i en filstruktur - fx hente en hel mappe med billeder!

Hvordan kan det lade sig gøre?
Avatar billede maniactor Nybegynder
15. april 2010 - 10:29 #1
Jeg ved ikke om der allerede er udviklet noget i den stil til Joomla systemet, det ville nemlig være en nem løsning.

Ellers er løsningen at finde en der kan udvikle sådan en side til dig fra bunden.

Evt. kan du måske klare dig med weblogin til FTP konto, det gør det nemt at hente en masse billeder i filstruktur, men kræver lidt administrering, medmindre alle brugere har samme user og pass. Plus de vil ofte kunne se alle filer mm. som udgør hjemmesiden, hvis ikke det er en selvstændig FTP server, eller med de rigtige rettigheder.
Avatar billede reneljunggren Nybegynder
15. april 2010 - 12:00 #2
Ok.
En "billig" løsning kunne måske så være at lade den ene side linke til et andet domæne hvor der kun ligger det der skal hentes?
Avatar billede maniactor Nybegynder
15. april 2010 - 13:38 #3
Det kunne man også. Du kan jo også have 2 domæner liggende ved samme host, delt op så det ene viser alle billederne, og det andet så bliver brugt til noget FTP. Men så skal du også uploade alle billeder 2 gange, medmindre du vil køre en masse cross-site trafik, altså trafik der trækker på andre domæner/servere.

Det bedste er nok at samle det 1 sted. Mon ikke der også findes en del scripts der gør det nemt at hente mange filer, som f.eks. kan pakke dem i en zip? Hvis det er PHP/.NET er der jo samtidig rig mulighed for at lave login mm.
Avatar billede reneljunggren Nybegynder
15. april 2010 - 13:42 #4
Det er ikke det store problem for de billeder der skl downloades er i fuldt format så skal de ligge begge steder skal de alligevel oploades 2 gange.
Avatar billede maniactor Nybegynder
15. april 2010 - 13:53 #5
Det er da ikke det bedste at lægge dem dobbelt, og usandsynligt svært at holde styr på.

Der findes jo scripts til generering af thumbnails, så det er intet problem, hvis det er det du tænker på.
Avatar billede reneljunggren Nybegynder
15. april 2010 - 14:06 #6
Ja det er også en måde, men det er ikke nødvendigvis de samme billeder der skal ligge begge steder.
Avatar billede maniactor Nybegynder
15. april 2010 - 14:13 #7
Okay, så giver det mere mening :).