Avatar billede chr_dk8270 Novice
10. april 2010 - 21:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Access 2003 i Win7

Jeg har opgraderet til Win7 fra Vista, men kan ikke få mine databaser oprettet i Access 2003 til at fungere. Jeg har en sammenkædet database (front - backend), hvor jeg får fejlmeldingen, at databasen er skrivebeskyttet, når jeg åbner såvel front- som backend databasen.

Jeg har endvidere ingen adgang til at redigere eller f.eks. slette sammenkædningen mellem databserne.

Kan nogen give mig et svar på dette problem?

mvh

Christain
Avatar billede mugs Novice
10. april 2010 - 21:24 #1
Jeg har ikke en specifik løsning på problemet, så dette er kun et gæt:

Importer begge databaser til WIN 7 UDEN sammenkædning. Prøv derefter at åbne db'erne og ckeck om du kan arbejde i dem. Prøv derefter at sammenkæd og resultatet?
Avatar billede chr_dk8270 Novice
10. april 2010 - 22:25 #2
Bingo - tak for svaret, det virkede. Håber du får mine point, ellers prøver vi lige igen.

christian
Avatar billede mugs Novice
10. april 2010 - 22:30 #3
Nej - Så nemt går det ikke. Jeg har kun lagt en kommentar fordi jeg ikke var sikker på, at mit svar fungerede.

Derefter har du selv lagt et svar og accepteret dette. Så du har taget dine egne point.
11. april 2010 - 00:17 #4
Undskyld jeg blander mig.  Men chr_dk8270 - det ser ud til at mugs har givet dig svaret paa dit spoergsmaal.  Ved at du selv har oprettet et svar og acceptere det har du snydt mugs fo de points du lovede!  Du har begaaet en fejl!  Den maa du rette ved at oprette et nyt spoergsmaal "Poings til mugs" med de points du skylder (30) plus maaske lidt mere som kompensation.
Avatar billede chr_dk8270 Novice
11. april 2010 - 13:26 #5
Det er jeg ked af. Kan jeg oprette spørgsmålet i denne tråd, eller skal der laves et helt nyt?