Avatar billede totalpc Seniormester
09. april 2010 - 22:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Blandet problemer - SQL JOIN og replace funktion

Hey

Første problem er denne sætning som giver en fejl.

stregkode = request.form("stregkode")
hold = LEFT(stregkode, 3)

strSQL3 = "Insert into scanning (stregkode, hold) values('" & Replace(stregkode), "'", "''") & "','" & Replace(hold), "'", "''") & "')"

Fejlen:
Microsoft VBScript compilation error '800a0401'
Expected end of statement
/stafet/db.asp, line 8
strSQL3 = "Insert into scanning (stregkode, hold) values('" & Replace(stregkode), "'", "''") & "','" & Replace(hold), "'", "''") & "')"
--------------------------------------------------------------------------------^

Andet problem er en JOIN vil jeg formode :)

strsql1 = "SELECT TOP 20 * FROM scanning order by tid desc"

strsql2 = "SELECT TOP 10 * FROM scanning where stregkode LIKE '%P3'"

I begge ovenstående eksempler vil jeg gerne JOIN med en anden tabel. Der er 2 tabeller (scanning og hold) der begge indeholder et felt der hedder holdnr som der skal joines på. Hvordan kommer de 2 oventående sql statements så til at se ud?
Avatar billede keysersoze Guru
09. april 2010 - 23:04 #1
strSQL3 = "Insert into scanning (stregkode, hold) values('" & Replace(stregkode, "'", "''") & "','" & Replace(hold, "'", "''") & "')"

Jeg gætter på at du benytter Access? Hvis det er korrekt kan du åbne Access og derigennem lave en forespørgsel og dermed få den til at lave din join for dig.
Avatar billede totalpc Seniormester
10. april 2010 - 08:39 #2
Fedt at overse en ) ;)
Tak for det.

Ja jeg fik lavet min join via access således:

SELECT Scanning.Stregkode, Scanning.Tid, Hold.Navn, Hold.Virksomhed FROM Scanning INNER JOIN Hold ON (Scanning.holdnr = Hold.Holdnr) order by tid desc"

Men jeg kan ikke finde ud af at få min TOP 20 (fra scanning) med ind i min select, kan du hjælpe der?
Avatar billede keysersoze Guru
10. april 2010 - 09:26 #3
SELECT TOP 20 Scanning.Stregkode, Scanning.Tid... ?
Avatar billede totalpc Seniormester
10. april 2010 - 10:15 #4
Den er bare tom.
jeg har også forsøgt med :
strsql1 = "SELECT TOP 20 * FROM Scanning INNER JOIN Hold ON (Scanning.holdnr = Hold.Holdnr) order by tid desc"
Men den er også tom.
Avatar billede totalpc Seniormester
10. april 2010 - 10:18 #5
Jo begge dele virker. Min fejl :)
Smid et svar min ven!
Avatar billede keysersoze Guru
10. april 2010 - 12:27 #6
svar :)