Avatar billede marienhof Nybegynder
09. april 2010 - 15:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

W32/Sality.Y

Mit kamera er et Olympus C-765 Ultra zoom med et memorykort på kun 512 Mb. På en ferie i Thailand løb kortet desværre/selvfølgelig fuld. På en internetcafe i Bangkok overførte jeg billederne til en USB-nøglen. Jeg så alle billederne på PC'en, så jeg ved de er på USB-nøglen! Da jeg ville overføre flere billeder på en anden internetcafe, kunne jeg ikke åbne hverken USB-nøglen eller kameraet. write-protected!!
Jeg prøvede en anden PC med Avira Antivir som virusprogram. Den viste at USB-nøglen og memorykortet er inficeret med virusen W32/Sality.Y

Fra Awira skrives om W32/Sality.Y:

The value of the following registry key is removed:

-  [HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot]

It creates the following entry in order to bypass the Windows XP firewall:

- [HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\
  FirewallPolicy\StandardProfile\AuthorizedApplications\List]
  • "c:\\%filename%"="c:\\%filename%:*:Enabled:ipsec"
  • "c:\windows\\system32\\ctfmon.exe"="c:\windows\\system32\\ctfmon.exe:*:Enabled:ipsec"

The following registry key is added:
- [HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\system]
  • "DisableTaskMgr"=dword:00000001
  • "DisableRegistryTools"=dword:00000001

The following registry keys are changed:

- [HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Security Center]
  Old value:
  • "AntiVirusDisableNotify"=dword:00000000
  • "FirewallDisableNotify"=dword:00000000
  • "UpdatesDisableNotify"=dword:00000000
  • "AntiVirusOverride"=dword:00000000
  • "FirewallOverride"=dword:00000000
  New value:
  • "AntiVirusDisableNotify"=dword:00000001
  • "FirewallDisableNotify"=dword:00000001
  • "UpdatesDisableNotify"=dword:00000001
  • "AntiVirusOverride"=dword:00000001
  • "FirewallOverride"=dword:00000001
  • "UacDisableNotify"=dword:00000001

- [HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced]
  Old value:
  • "Hidden"=dword:00000001
  New value:
  • "Hidden"=dword:00000002

See a brief description here.

Description inserted by Alexander Vukcevic on Wed, 28 Jan 2009 07:45 (GMT+1)
Description updated by Andrei Gherman on Wed, 16 Dec 2009 11:33 (GMT+1)

Jeg har også Avira antivirus på min egen PC og har heller ikke kunnet se billederne her. Derfor henvendte jeg mig til en fotoshop med både kort og USB-nøgle. De kunne ikke se billederne!

Det store sprøgsmål er så: Hvad skal jeg gøre for at få fat i billederne?
Håber meget at kunne få hjælp. Det er simpelthen for surt at miste 700 feriebilleder :((
09. april 2010 - 19:51 #1
Prøv denne 'pakke' ->

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - (Hvis muligt så vælg det DREV som USB og/eller MEMORYkortet er placeret i) lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Avatar billede marienhof Nybegynder
03. oktober 2010 - 10:35 #2
Gå til fotohandler med kortet og få ham til at overføre det til CD.