Avatar billede nuez Nybegynder
07. april 2010 - 19:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

omdiriger trafik der bruger port xxx til port xxx. Kan det lade sig gøre?

hvis f.eks. et  program bruger port xxx til at kommunikere, kan man så ændre/tvinge den til at bruge en anden port ? måske ved hjælp af et program der køre i baggrunden, som omdirigere trafikken til en anden port ?
skal lige siges jeg ikke har adgang til routeren.

ville blive haaappy hvis nogen havde et løsning ^^
Avatar billede arne_v Ekspert
07. april 2010 - 20:17 #1
Du kan bruge en proxy app. HTTP er nemt. TCP generelt eller UDP giver nogle faerre muligheder.
Avatar billede nuez Nybegynder
07. april 2010 - 21:36 #2
så hvis jeg siger jeg gerne vil omdirigere port 11031 og  11235-11335 til måske 64500 og 57400-57500. hvad gør jeg så ?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. april 2010 - 22:04 #3
specifik protokol?
TCP?
UDP?
Avatar billede nuez Nybegynder
07. april 2010 - 22:08 #4
går udfra det er TCP, men ikke sikker. Jeg kan vel bare omdirigere begge uden problemer
Avatar billede arne_v Ekspert
08. april 2010 - 02:28 #5
soeg paa "TCP proxy" eller "TCP socket proxy"

der er f.eks. dette produkt:
  http://sourceforge.net/projects/balance/
som dog ser Linux orienteret ud

http://grinder.sourceforge.net/g3/tcpproxy.html

er lavet i Java, saa den kan du bruge paa alle systemer.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2010 - 04:53 #6
all set?