Avatar billede Newbee1 Novice
06. april 2010 - 08:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

2 x spørsmål (Daglig rapport system)

Hej

Jeg er ved at lave et rapport system i Access.

1. Hvordan kan jeg få en makro til at sende flere rapporter på en mail (sendobject), som jeg ser det kan jeg kun få en rapport med?

2. Hvordan kan jeg få hoved formular til at låse på dagsdato ?
Dvs. når man åbner formular vil hoved formular med dato og tilhørende indtastning blive det samme, hvergang man åbner formular, uden mulighed for at skifte til en gammel dato ?
(På denne formular er der en sub-formular, hvor mange bruger skal kunne indtaste, dagens afvikling, uden at en bruger, kan komme til at lave indtasyning på en gammel dato ?)
Man skal kunne åbne formular om morgen, indtaste hvem der er på arbejde i hoved formular, og derefter skal man kunne indtaste i sub-formular, uden mulighed for at taste på en ældre dato, eller åbne en ny formular på samme dato ?

MVH

Tony
Avatar billede petersen7913 Forsker
06. april 2010 - 10:34 #1
Ad 1: du kan kode dig ud af det i VBA. lidt i retning af
- opret mail
- læg de nødvendige rapporter ind i mailen
- send mail

Ad 2: det kan du også kode dig ud af i VBA, men der mangler en del oplysninger for at jeg kan komme med et forslag.
Avatar billede Newbee1 Novice
06. april 2010 - 12:27 #2
Hej

Jeg har en knap, som ved aktivering skal sende 3 x rapporter
til flere modtagere. Eks rapport1 og rapport2 og rapport3.

Ved at klikke på knappen aktiveres makro, som sender de 3 rapporter som .txt fil.

MVH

Tony
Avatar billede Newbee1 Novice
10. august 2010 - 17:10 #3
Løsning:

At samle rapporterne til en rapport og derefter bruge send obect.

Tak for hjælpen