Avatar billede hlt Juniormester
05. april 2010 - 21:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

MS charts

hej,
Jeg ville gerne bruge microsofts indbyggede chart kontrol på et website. Men jeg ved ikke helt om det er sikkert at bruge, forstået på den måde, at for at få den til at virke skal man sætte trust level til full.
jeg går ud fra at det er fordi man skal definere en temp mappe til billederne som jo så ligger uden for sitets mappe.
Er der nogen her på eksperten som har erfaring med at bruge denne kontrol?
Jeg har forsøgt at sætte  "ImageLocation="~/images/" " Men det giver ikke noget. Kun hvis jeg i web.config filen sætter denne parameter i <appsettings> <add key="ChartImageHandler" value="storage=file;timeout=20;dir=c:\xxx\xxx\xxx\images\;"/>
Altså hele stien på c drevet til min mappe hvor der er skrive rettigheder på, kan jeg få det til at virke.
Der må da være en mulighed for at bruge denne komponent og med trust level til medium eller???

På forhånd tak
Avatar billede madand Nybegynder
13. april 2010 - 11:13 #1
Hej htl,

Jeg tvivler på du får så mange svar herinde på chart control, da den er meget ny i det. Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige det, men det er bare en tanke.

Du kender den nok, men her er et forum, hvor jeg tror du vil finde hurtigere svar :)
http://social.msdn.microsoft.com/Forums/en-US/MSWinWebChart/threads/
Avatar billede hlt Juniormester
13. april 2010 - 11:23 #2
Hej madand,
Tak for dit link. det var faktisk lige præcis det jeg ønskede. jeg synes jeg havde været der inde, men har nok ikke været grundig nok ;-). Fik læst at chart kommer som en del af .net 4.0. Og der behøver det ikke full trust osv. Så nu venter vi bare på 4.0. Hvornår den dukker op er så spørgsmålet. Ved den ligger som en beta, men det er ikke helt nok.
Smider du et svar?
Avatar billede madand Nybegynder
13. april 2010 - 13:03 #3
Er glad for jeg ku hjælpe selvom jeg ikke rigtig kunne besvare dit spørgsmål..
Avatar billede madand Nybegynder
13. april 2010 - 13:04 #4
Er glad for jeg ku hjælpe, selvom jeg ikke kunne besvare dit spørgsmål.
Avatar billede madand Nybegynder
13. april 2010 - 13:04 #5
Hov den kom to gange..