Avatar billede lasserasch Juniormester
04. april 2010 - 14:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Gennemløbe rækker i et ASP.Net GridView

Hey folkens.

Jeg har et asp.net GridView på mit site.

Det er databundet til en Generisk liste med et ordre objekt i.
Alt virker fint mht. at trække data ud.

Jeg har for hver række et template field med en Checkbox kontrol i.

Jeg vil gerne uden for mit grid have en knap. Når man tykker på den, skal den løbe alle rækkerne i mit Gridview igennem og gøre nogle ting.

Problemet er at mit GridView ikke indeholder nogle rækker når forsøger at loope igennem. Og det forstår jeg ikke helt. For det er databundet og der sker ingenting i PageLoad metoden.

Er der en som har en ide til hvorfor pokker mit gridview er tomt når jeg tilgår det med følgende kode:

  foreach (GridViewRow row in GridView1.Rows)
  {
    CheckBox cb_afstemt = (CheckBox)(row.FindControl("cb_afstemt"));
    Order o = (Order)row.DataItem;
    o.Afstemt = cb_afstemt.Checked;
    o.Commit();
  }
Avatar billede Syska Mester
04. april 2010 - 14:42 #1
Hvor kalder du den metode fra ?

Er det bliver fyldt op igen efter postback ?

Tror jeg skal se lidt mere koden fra hele siden.
Avatar billede lasserasch Juniormester
17. september 2010 - 09:31 #2
Lukker igen. Kan ikke huske hvordan jeg løste det, men spørgsmålet er ikke aktuelt mere :-)

Mvh
Lasse