Avatar billede boomshanka Nybegynder
31. marts 2010 - 16:53 Der er 1 løsning

Overblik over schema, role, permissions, user og login

Hey eksperter!

Jeg indrømmer gerne jeg ikke har beskæftiget mig i dybden med opsætning af databaser - for mig er det blot et spørgsmål om at oprette tabeller, SP'er, views, logins og lidt trial-and-error indtil det virker...

Men jeg ved der er meget mere end det. Problemet er at koncepterne let bliver blandet sammen og virker redundante: Hvad kan man bruge schemas til? Hvad er sammenhængen mellem schemas, users og roles? Hvorfor er "dbo" og "INFORMATION_SCHEMA" både en bruger og et schema? Hvornår skal en schema owner være en bruger og hvornår skal det være en role?

Er der nogen som kan anbefale en blog, artikel eller andet som forklare dette på en simpel måde?
Avatar billede boomshanka Nybegynder
02. september 2010 - 12:47 #1
lukketid