Avatar billede mrandersb Nybegynder
29. marts 2010 - 19:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Trådløst internet

Hej.

Jeg skal have sat et trådløst netværk op i min lejlighed. Jeg har kigget lidt rundt, og lidt i tvivl om hvad jeg skal købe.

Så en Iomega iConnect Wireless Data Station og kan forstå denne kan bruges til at tilslutte USB ting trådløst til min computer, men virker den også som trådløst internet, eller skal jeg bruge en anden dims til det. Hvis jeg skal bruge en anden dims, er der så sådan en hvor jeg både kan bruge den til internet og til USB trådløst?

Er den hurtig nok hvis mit internet er 20 - 100 mbit.

På forhånnd tak.
Avatar billede kimtheman Novice
29. marts 2010 - 19:29 #1
Lad os starte med at høre hvad du har af udstyr nu? Har du et internet modem hvor din computer tilsluttes med kabel? Er det stationær eller bærbar du har?
Avatar billede mrandersb Nybegynder
29. marts 2010 - 19:58 #2
Jeg har en bærbar, der kan gå på trådløst internet. Så har jeg et stofa kabelmodem, der går gennem en switch, og så med kabel ind i den bærbare.
Avatar billede kimtheman Novice
30. marts 2010 - 07:08 #3
Hvorfor har du en switch på?

Du skal vel så bare have fat i en trådløst router? Og hvor stor er lejligheden?
Avatar billede mrandersb Nybegynder
30. marts 2010 - 11:29 #4
switchen blever bare brugt hvis der er gæster med en computer, men med trådløst netværk er det selvfølgelig ikke nødvendigt.

Ok så en trådløs router er alt hvad jeg skal bruge, men er der en der også har den funktionalitet som 'Iomega iConnect Wireless Data Station', hvor jeg kan tilslutte USB devices og så virker de på computerne på netværket?
Avatar billede Blandy Praktikant
30. marts 2010 - 14:12 #5
Vil også foreslå en trådløs router i det tilfælde. Og da der er indbygget netkort i, skal du lige finde ud af hvad teknologi den understøtter. om det er 802.11 a-b-g eller n. i disse dage nok g eller n, eller endda begge dele.

Hvis du vil ha en nem, smart og pålidelig trådløs router, så kan jeg anbefale wrt54g2 fra linksys. Den understøtter de nyeste wifi standarder og er efter min mening utrolig brugervenlig og pålidelig. koster nok 400 - 500 kr.
Avatar billede mrandersb Nybegynder
30. marts 2010 - 14:24 #6
Ok tak for rådet. Jeg kan se jeg understøtter a/b/g, vil dog gerne have en 100+ Mbs (gerne 200+), da nette hele tiden bliver hurtigere, og man aldrig ved hvad man får brug for. Med hensyn til at tilslutte USB ting på netværket, bliver jeg så også nødt til at købe 'Iomega iConnect Wireless Data Station', eller lignende?

Kan sige at det jeg gerne vil er at have nogle store eksterne harddiske, koblet på netværket som ikke skal sidde direkte i computeren, men som jeg altid (i hvert fald hjemme) skal kunne komme ind på. På disse vil jeg så have mine film, musik og evt backups. Jeg regner også snart med at invistere i et nyt sony tv, som også har trådløst netværk, så det skulle gerne være sådan at jeg kan bruge dette som afspiller af musik og film direkte fra disse harddiske.

Ved ikke hvorfor jeg ikke lige forklarede problemet, helt fra start...
Avatar billede kimtheman Novice
30. marts 2010 - 17:43 #7
Ja du kan også vælge en af disse routere.

1. http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-r/netwgwn/netdldir-615.html

2. http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-r/netwgwn/netdldir-635.html
(Bruger denne selv og er rigtig tilfreds).

3. http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-r/netwgwn/netdldir-655.html

Nu kender jeg ikke meget til 'Iomega iConnect Wireless Data Station', og ved ikke hvordan denne tilsluttes til routeren?
(Hvis det er trådløst ind til router og trådløst til f.eks. bærbar fra serveren skal du nok være opmærksom på om det ville virke optimalt i forhold til at sende film i HD kvalitet osv, Eller om denne server er for billig)
Avatar billede mrandersb Nybegynder
05. august 2010 - 08:16 #8
tak for alle jeres råf, smid nogle svar dem af jer der vil have point.