Avatar billede ravnborg Nybegynder
27. marts 2010 - 01:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Grupper af top 5

Jeg har en tabel, hvor jeg gemmer hvilke links, der bliver trykket på. Når man trykker på et link, bliver der oprettet en post med linkets URL samt tidspunkt.

Hvordan skal en SQL sætning lyde for, at jeg kan lave et udtræk over de sidste 5 tidspunkter, hvor der er trykket på hvert link?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2010 - 02:07 #1
Prøv:

SELECT url,tid FROM dintabel t1 WHERE (SELECT COUNT(*) FROM dintabel t2 WHERE t2.tid <= t1.tid) < 5
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2010 - 15:16 #2
Prøv:

SELECT url,tid
FROM dintabel t1
WHERE (SELECT COUNT(*) FROM dintabel t2 WHERE t2.url=t1.url AND t2.tid < t1.tid) < 5
Avatar billede ravnborg Nybegynder
29. marts 2010 - 23:31 #3
Jeg har forsøgt at lavet udtrækket med ASP. Det ser ud som om den laver en løkke, når siden har kørt lidt får jeg en time out, og jeg får ikke noget udtræk.

Er problemet at jeg kører det gennem ASP?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. marts 2010 - 00:32 #4
Snarere at der er en del raekker og at der mangler index paa de kritiske felter.
Avatar billede ravnborg Nybegynder
17. april 2010 - 22:37 #5
Har siddet og leget lidt med det, og har fået det strikket sammen så det virker.

Opret bare et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. april 2010 - 22:46 #6
ok