Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2010 - 10:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ÆØÅ endnu engang...

Når man opretter hjemmesider, der udelukkende skal vises/hostes i DK, er det da nødvendigt at anvende specialtegn for æøåÆØÅ?
Avatar billede keysersoze Guru
18. marts 2010 - 11:49 #1
det er kun nødvendigt at anvende specialtegn hvis du har rod i dine tegnsæt - se fx æøå problemer på hjemmeside
Avatar billede claes57 Ekspert
18. marts 2010 - 15:18 #2
med
<META content="text/html; charset=ISO-8859-1" http-equiv=Content-type>

lagt i header, så kører den alle danske tegn uden problemer.
Avatar billede keysersoze Guru
18. marts 2010 - 15:35 #3
det kommer helt an på med hvilken encoding filen er gemt, med hvilken encoding webhotellet sender filen og - hvis der benyttes database - hvordan encodingen er her.
Avatar billede keysersoze Guru
18. marts 2010 - 15:36 #4
Og så vil jeg i øvrigt foreslå altid at køre med UTF-8 - også selvom det er en dansk hjemmeside til publikum i DK.
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2010 - 16:16 #5
Læg lige svar, så jeg kan give points...
Avatar billede keysersoze Guru
18. marts 2010 - 18:35 #6
svar :)
Avatar billede keysersoze Guru
18. marts 2010 - 18:35 #7
svar :)