Avatar billede mpd Nybegynder
17. marts 2010 - 21:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hente manglende værdi i subformular

Jeg et problem med at validere udfyldelse af subformular. Jeg vil lave en validering, der spørger om et bestemt felt - cboServiceinterval - er udfyldt i min subformular - frmNytAnlaeg, hvor der er placeret en formular med faneblade. Subformularen (KtlFane0) ligger i første faneblad - Stamdata.

Hvordan er syntaksen i en private sub? Min er tydeligvis forkert:

Private Sub frmNytAnlaeg_Stamdata_Sub_Exit(Cancel As Integer)

If frmNytAnlaeg_Stamdata_Sub!cboServiceinterval.Value = "" Then

MsgBox "Du skal først udfylde alle felter med * ", vbOKOnly
        Me.frmNytAnlaeg_Stamdata_Sub.SetFocus

Else

End If
End Sub
Avatar billede fdata Forsker
17. marts 2010 - 23:04 #1
I Access er ikke-udfyldte felter ikke lig med en tom streng. De ehar værdien Null. Du skal altså skrive
  If IsNull(frmNytAnlaeg_Stamdata_Sub!cboServiceinterval.Value) Then ...
Bemærk også, at du skal bruge funktionen IsNull. Den går ikke at skrive If x=Null Then ...
Avatar billede mpd Nybegynder
18. marts 2010 - 07:49 #2
Den er også prøvet, men den tager ikke ved.
Avatar billede jensen363 Forsker
18. marts 2010 - 08:52 #3
Public sub ?
Avatar billede mpd Nybegynder
18. marts 2010 - 10:21 #4
Hej fdata!

Undskyld - Din syntaks virkede. Mange tak for hjælpen.

Jeg var ikke grundig nok, første gang jeg afprøvede din syntaks.
Avatar billede fdata Forsker
18. marts 2010 - 21:01 #5
Learning by doing  ;o)
Takker for point