Avatar billede Sugeren Nybegynder
17. marts 2010 - 16:08 Der er 3 kommentarer

Oprettelse af Acces database på baggrund af XLS data

Hey,

Er erfaren xls bruger som gerne vil overføre en del data til access, men er stødt på et problem (jeg er absolut rookie til access).

Jeg har importeret et ark med en masse navne, hvor der til hvert navn er tilknyttet en hel del forskellige informationer.

Det jeg så gerne vil have er en mulighed for at trykke på det enkelte navn (ligesom med hyperlinks i XLS), hvorefter Acces skal åbne en formular på det pågældende navn med en kombination af data fra hovedarket + åbne felter der kan tastes i.

Køre med Office 2007 UK version.

Nogen som kan hjælpe med denne ?
Avatar billede mugs Novice
17. marts 2010 - 16:18 #1
I en formular i 2003 bruger jeg flg. kode:

DoCmd.OpenForm "NY FORMULAR"
Forms!NY FORMULAR!FELTNAVN.SetFocus
DoCmd.FindRecord Me!FELTNAVN I GAMMEL FORMULAR

hvor NY FORMULAR er navnet på den formular du vil åbne. FELTNAVN er navnet på det felt du søger efter i den nye formular og FELTNAVN I GAMMEL FORMULAR er felt navn der indeholder samme streng i den formular du forlader.

M.h.t. felter du kan taste i, er det kun et spørgsmål om, at din formular indeholder disse felter.
Avatar billede Sugeren Nybegynder
17. marts 2010 - 16:22 #2
Hey mugs,

Når du siger du brugte ovenstående kode, hvor brugte du den - er total access rookie så skal nok have det ind med skeer !

Har du MSN? så kunne vi lige mødes der og snakke om det der?
Avatar billede mugs Novice
18. marts 2010 - 08:12 #3
Har ikke MSN

Prøv indledningsvis at indsætte koden i en kommandoknap i hændelsen VedKlik. Når du har kontrolleret, at det fungerer kan vi så se nærmere på, om der er et andet sted du vil have den ind.