Avatar billede frustrerede Nybegynder
15. marts 2010 - 17:23 Der er 11 kommentarer

ny trådløs router

Har lige fået ombyttet min trådløse router, få den koblet til, men kan ikke komme på nettet. jeg har fat i routeren og har checket på itconfig, at jeg har netforbindelse, men jeg kan bare ikke komme på. får en fejl, at windows firewall måske blokerer for call up. Kan nogen hjælpe mig?
Avatar billede kimtheman Novice
15. marts 2010 - 23:09 #1
Hvad hedder routeren og hvad type internet/ udbyder har du?
Avatar billede mchlbk Praktikant
15. marts 2010 - 23:25 #2
Kan du se routeren på listen over tilgængelige netværk?

Prøv evt. lige at slå din firewall fra et øjeblik, så kan du se om det er den, der driller.
Avatar billede groes Nybegynder
16. marts 2010 - 08:36 #3
sitecom342 købt i Expert. bor i hus på 2 etager og har tdc tv, hvorfor jeg har indkøbe en stærkere trådløs router. jeg har tdc bredbånd. jeg kan godt fra min bærbare få adgang til internet fra 1. sal udenom den trådløse router. fra min stationære i stueetagen får jeg meddelelsen at det kan være windows firewall der blokerer for call up til internettet. Jeg er ikke den største it haj. Min stationære viser i netværksstatus, at jeg har forbindelse til router og der er adgang til internet, men jeg kan bare ikke komme på.
Avatar billede groes Nybegynder
16. marts 2010 - 08:38 #4
ok har lige læst din besked. Windows firewall var slået fra. prøver lige at slå tdc firewall fra.
Avatar billede groes Nybegynder
16. marts 2010 - 08:38 #5
ja, jeg kan se routeren over tilgængelige netværk
Avatar billede groes Nybegynder
16. marts 2010 - 09:05 #6
under firewall indstillinger er der rød kryds ved:
deny indbound tcp with logging
deny indbound UDP traffic
deny rest
jeg har forsøgt at deaktivere firewall, men det hjalp ikke
Avatar billede kimtheman Novice
16. marts 2010 - 16:40 #7
Forstår ikke helt hvad du skriver.

Hvor mange computerer har du?

Hvor mange af dem kører med et trådløst netkort?

Nogen af dem der har direkte kabel ned i router?

Nogen af dem der virker på internettet?

Du skriver du har en sitecom342.
Er det så et modem du har fra tdc, eller har/ kører du med 2 routere?

Du skriver "jeg kan godt fra min bærbare få adgang til internet fra 1. sal udenom den trådløse router" Har du den direkte tilsluttet til router med kabel der da?
Avatar billede groes Nybegynder
17. marts 2010 - 07:58 #8
jeg har en stationær og en bærbar der kører på den trådløse router. den trådløse router der fulgte med TDC var ikke stærk nok, derfor købte jeg denne sitecom i stedet.
De kører begge med trådløst netkort.
Ingen af dem har et kabel direkte i den trådløse router.
Den bærbare, som jeg kommunikerer fra nu har jeg sat bredbåndskablet direkte i for at jeg har forbindelse. Udeom den trådløse router.
Jeg kører kun med 1 router, da sitecom erstatter den der er lev. med fra TDC.
Håber det giver lidt mere mening
Avatar billede kimtheman Novice
17. marts 2010 - 10:58 #9
Jeg regner med når du siger "Den bærbare, som jeg kommunikerer fra nu har jeg, sat bredbåndskablet direkte i, for at jeg har forbindelse. Udeom den trådløse router"

Så mener du, at du har et kabel direkte fra tdc´s modem, og over i din bærbar?

Tag strøm stik ud af dit modem, og af din router.

Sæt strømstik i dit modem, og vent ca. 1-2 minutter, (til alle lys lyser som de skal (2 minutter så er det fint).

Derefter sæt du strømstik til din router, og venter til alt lyser som det skal (igen prøv 2 minutter).

Derefter tænder du din computer, som har et kabel direkte fra router og op i Pc.

Får du tilgang til internettet nu, så logger du ind på routerens konfirationsside, og sætter trådløst op, og sikkerhed/ kryptering osv.
Avatar billede groes Nybegynder
19. marts 2010 - 23:32 #10
Hej,

Har haft TDC på i flere dage nu. Det viste sig at være TDC sikkerhedspakken, der blokerede. Den blev installeret påny, så nu kører det næsten optimalt
Avatar billede kimtheman Novice
19. marts 2010 - 23:57 #11
Når du selv skriver herinde skal det alså være som Kommentar og ikke som svar. Dem der skal bruge svar er dem der skal have point for hjælpen.