Avatar billede hlt Juniormester
14. marts 2010 - 01:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vælge mellem datoer

Hej,
Er der nogen der kan hjælpe mig med en simpel select på datoer
Jeg bruger nedenstående select, men det er fuldstændigt lige gyldigt hvad jeg skriver af datoer. Den tager rup og stub
SELECT * FROM logtabel where  ([createddate] BETWEEN #01-10-2010# AND #03-13-2010#)  ORDER BY id DESC
Jeg får ingen fejl, men der er heller ingen udvælgelse af datoerne. I tabellen er der poster med datoer fra 10-02-2010 og frem til 13-03-2010. Men hvis jeg kører søgningen tager den alle datoer fra 10-02-2010 til den 13-03-2010

Jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvad der er galt.
På forhånd tak
Avatar billede hlt Juniormester
14. marts 2010 - 01:35 #1
Fandt selv løsningen. Det er selvfølgelig en fejl der har med danske og engelske formater at gøre. Synes egentligt at jeg havde prøvet at bytte rundt, men åbenbart ikke helt rigtigt. Ihvertfald se det ud til at fungere ved at bytte rundt på år og dag, så istedet for 13-03-2010 bliver det 2010-03-13.
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2010 - 07:51 #2
Hej, du skal være opmærksom på at det kan komme an på lokal settings, hvordan den opfører sig. Så for at være på den sikre side, så er det en fordel, at tage kontrollen over datoformatet. Du kan bruge format([createddate];"short date";2;2)

Dette er også noget, som påvirker valg af uger, fordi præcis i år kører vi i en anden uge end de gør i USA!~)
Avatar billede hlt Juniormester
29. september 2010 - 09:43 #3
tid til at lukke.