Avatar billede pafpaf Novice
12. marts 2010 - 11:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Linjeafsstand i rapporter

hej
Jeg vil gerne have så lille linjeafstand i rapport som mulig- da de via pdf skal bruges på hjemmeside. Alm. rapport kan jeg godt få sammenpresset, men ved grupperinger lykkes det ikke. Uansethvad jeg stiller på i designsiden blever det samme mindste linjeafstand.

Er det et andet sted der skal pilles?
Avatar billede drlotto Nybegynder
12. marts 2010 - 11:21 #1
Tror du er havnet et forkert sted ;)

Men et lille tip, for at det er nemt læseligt, må der gerne være en hvis linje afstand, selv om det skal være i pdf :)

Går ud fra at du bruger word, så er det inde under afsnit du skal rode lidt :)
Avatar billede fdata Forsker
14. marts 2010 - 11:25 #2
Hvad mener du med "bliver det samme mindste linjeafstand"?
Er det et eller andet med at du vil skjule tomme grupper - eller hvad?
Avatar billede pafpaf Novice
15. marts 2010 - 13:28 #3
hej

Problemet er Access rapporter. Der er megen luft mellem linjerne. Selvom jeg presser detailfeltet sammen, skæres der kun noget af teksten, luften er den samme- det jeg kaldte mindste linjeafstand.
Avatar billede fdata Forsker
15. marts 2010 - 23:57 #4
Hm. Er stadig ikke helt med.

Du skrev: "Alm. rapport kan jeg godt få sammenpresset, men ved grupperinger lykkes det ikke".
Nu skriver du: Selvom jeg presser detailfeltet sammen

Mener du, at detailsektionen opfører sig forskelligt - afhængig af om du grupperer rapporten eller ej?

Hvis du f.eks. sætter dine tekstfelters højde til 0,5 cm og detailsektionens højde til 0,5 cm - siger du så, at resultatet IKKE er 0,5 cm?

Står detailsektionens egenskab KanSkubbesSammen til Ja?

Prøv lige at forklare en anelse mere - evt med et eksempel.
Avatar billede pafpaf Novice
02. september 2010 - 13:30 #5
lukket