Avatar billede daphne Novice
12. marts 2010 - 06:47 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Bibeholdelse af mail-adresse på gratis mail (f.eks. gmail/hotmail)

Min svigermor har købt en ny bærbar, hvor der er Windows 7 på. Så her må vi så til at tænke lidt kreativt for at hitte på en mail-løsning til hende.

Hun har hidtil været koblet på sin mands computer med sin egen mail-adresse, som hun meget gerne vil beholde.

Spørgsmålet er så bare om der findes et gratis mail-program, der enten kan downloades til/køre på Windows 7, - og hvor hun kan benytte sin nuværende mail-adresse - eller alternativt om der er et gratis mail-program f.eks. gmail eller hotmail eller lignende, hvor man kan omdirigere mails fra en anden udbyder til ??

Håber nogen kan hjælpe.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlige hilsner
Gitte Daphne
Avatar billede justrace Novice
12. marts 2010 - 06:51 #1
Windows Live Mail.
Avatar billede daphne Novice
12. marts 2010 - 07:49 #2
Har du evt. noget mere udførligt omkring dette mail-program, fungerer det noget a la nuværende Outlook, eller er det helt anderledes ??

- og kunne du evt. lande en 'besvarelse' ??

Mvh.
Gitte
Avatar billede vejmand Juniormester
12. marts 2010 - 08:20 #3
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2010 - 09:07 #4
du kan gøre det på 2 måder enten ved at hente mail programmet ned så det ligger lokalt på din pc - men det er der ingen fordel ved fordi så skal du tage backup

hvis du bruger den ligesom messinger kan ved at højreklikke på den gå online og se og læse mail og er fri for backup - de ligger jo online
Avatar billede daphne Novice
12. marts 2010 - 16:51 #5
#4>
Så bliver det formentlig en lokal version, der er at foretrække i dette tilfælde.

Kunne I der har svaret indtil videre ikke være søde, at lande et par besvarelser i denne tråd ?

Mvh.
Gitte Daphne
Avatar billede vejmand Juniormester
12. marts 2010 - 17:48 #6
Oki, kommer her.  :-)
Avatar billede justrace Novice
12. marts 2010 - 18:40 #7
Så pyt da. :)
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2010 - 08:50 #8
jeg ved ikke om du forstod det med lokalt og online mail

der har i flere år været utallige henvendelser på red mine mails og så videre. det vil du jo være fri for i fremtiden.
er du i thailand går du på netcafe og læser mail og sletter den når du vil

se her

http://i39.tinypic.com/34nfd04.jpg

m.v.h
Avatar billede daphne Novice
23. marts 2010 - 10:19 #9
Jeg takker for hjælpen. Nu lykkedes det at få installeret programmet. Selve opsætningen driller mig dog en del, da det er en sprit-ny pc med windows 7, som jeg ikke kender så meget til, men kan være, jeg spørger om yderligere hjælp omkring dette på et senere tidspunkt.

Indtil videre får I jeres point som svar på dette spørgsmål.

Mvh.
Gitte Daphne