Avatar billede Spoilefrog Nybegynder
10. marts 2010 - 10:14 Der er 6 kommentarer

Synology ds210j vdr. HDD i Dvale

Mit spørgsmål består af to dele. Jeg er i tvivl om hvorvidt min server sætter min HDD i dvale. Den er indstillet til at gå i dvale efter 10 min. inaktivitet. Dog synes jeg hele tiden at kunne høre hdd  i intervaller komme med "læse lyde"...
Mit første spørgsmål er "hvor meget hdd lyd oplever i der har en ligende server og i sær når den går i dvale.??"
mit andet spm. er : om der er nogen logfil hvori man kan se hdd rytme??.
Avatar billede chalde Seniormester
10. marts 2010 - 16:28 #1
Synology ds509+, DSM 2.3.
Når den går i dvale = ingenting.
De går dog først i dvale så længe der ikke har været aktivitet på dem i 20min, så har du download igang, mounted drevet et sted hvor dit OS lige kigger lidt engang imellem osv.. så er det ikke sikkert dine diske går i dvale.

I DSM i loggen kan du se om der er forbindelser til den og i ressource monitoren kan du se om der evt. er aktivitet til/fra NASen.
Avatar billede Spoilefrog Nybegynder
10. marts 2010 - 16:48 #2
Mange tak for dit svar. Er rimmelig rookie på server området så går lig lidt dybere hvad mener du med om jeg har "mounted drevet" tror afgjort du har fat i noget for jeg konstaterer der også er traffik på lan. kan jeg spore den trafik??? Håber du vil svare
Avatar billede chalde Seniormester
10. marts 2010 - 17:29 #3
Mounted eller mapped drevet = gjort det tilgængeligt som netværksdrev.
Avatar billede Spoilefrog Nybegynder
10. marts 2010 - 17:46 #4
Den er tilgængelig på min pc og xtreamer. Ellers består mit netværk af en xtreamer yousee boks iPhone .. Burde man kunne se på loggen om den spinner ned????
Avatar billede chalde Seniormester
10. marts 2010 - 19:48 #5
Nej, det kan du ikke se.
Men såfremt den ikke går i dvale tyder det på at noget benytter sig af den.
Avatar billede Spoilefrog Nybegynder
10. marts 2010 - 21:29 #6
Umiddelbart er der ingen af enhederne der tapper fra serveren . Kan det have noget at gøre med de services jeg har aktive?? Eller kan den blive påvirket af traffik på nettet , har observeret at den reagerer når Lan lampen til min sat boks blinker..en sidste ting kan det evt være en firm bug har opdateret til 2.3.forøvrigt tusinde tak for dine svar