Avatar billede milter Ekspert
08. marts 2010 - 20:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Regler for post i Outlook 2007

Hej.

Jeg har installeret Outlook på min nye bærbare med Win 7. I den forbindelse er jeg stødt på et problem, som jeg ikke lige kan se løsningen på.

Vi har en yousee-forbindelse herhjemme med 3 forskellige youmail-adresser på 4 forskellige computere. Mine to drenge har deres egne adresser, og min kone og jeg har en fælles. Indtil nu har alle brugt Outlook Express og Windows Live Mail, og der er oprettet regler på dem alle, så ingen (det meste af tiden) modtager mails, som er sendt til de andre.

På den nye bærbare har jeg installeret Outlook 2007, fordi den hovedsageligt skal bruges i det firma, jeg er ved at oprette. Jeg har konfigureret den til yousee-kontoen, fordi jeg også gerne vil kunne modtage private e-mails på den. Senere skal den også sættes op til firmakontoen.

Problemet er, at jeg tilsyneladende ikke vha. regler har mulighed for i Outlook ikke at hente mails, som er sendt til mine drenges konti på samme måde som i OE. I OE kan jeg lave en regel, som hedder noget i retning af: "Hvis feltet "Til" eller "Cc" indeholder navnet XXXXXXX, hent den ikke fra serveren"

Kan jeg slippe uden om det problem uden at skulle installere Windows Live Mail på min nye bærbare udelukkende til private mails?
Avatar billede ptj_11 Forsker
11. marts 2010 - 01:08 #1
Desværre, deet kan du kun i OE. MS-Outlook er beregnet til et mere professionelt formål, og der styres sådanne ting af mailserveren.
/ptj_11
Avatar billede milter Ekspert
12. marts 2010 - 01:21 #2
Undskyld min forsinkede kommentar.

Jeg er selv i mellemtiden kommet til den samme konklusion og installerede derfor Live Mail for et par dage siden for at løse problemet.

Læg et svar, så deler vi pointene, men det kommer nok til at tage et par dage, før jeg kan acceptere dit svar :-)
Avatar billede ptj_11 Forsker
16. marts 2010 - 03:39 #3
Behold dem bare, jeg samler ikke.
/ptj_11