Avatar billede SocialTau Nybegynder
07. marts 2010 - 15:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Begrænse et text område på width og length

Hej,
jeg er rimelig begynder, men fifler med at gøre et design jeg har lavet funktionelt med php og MySql.

jeg har derfor en newsa section, men her vil jeg gerne have at det hentede content bliver afgrænset til en given længde så det passer til en tekst box, så den ikke overskrider grænsen for designet.

Da det ved tilfældet her ikke kan limites ved "character limit" er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an, og om det er ved hjælp af php, mysql, eller css at jeg skal tvinge indholdet indenfor boksens rammer?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2010 - 15:22 #1
Baade MySQL og PHP har funktioner som kan tage de foerste N tegn af en tekst.

Du skal have fat i substring funktionerne.
Avatar billede SocialTau Nybegynder
07. marts 2010 - 15:42 #2
de første N tegn af en tekst?

det jeg gerne vil er:
forestil dig den her her boks man skriver i her, og så at du har en tekst der fylder det hele den ud og lidt mere, og så i stedet for at udvide boksen eller indsætte en scroll bar, så bliver teksten bare kortet af til boksen. kan det lade sig gøre? eller er det måske det N tegn gør som jeg intet ved om?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2010 - 17:11 #3
Hvis der er plads til 80 tegn per linie og 10 linier i boksen så er N=800.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2010 - 03:37 #4
all set ?