Avatar billede jens426 Nybegynder
07. marts 2010 - 11:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

valg af Storage Engines

den server jeg arbejder med har ikke share memory funktionalitet så al information gemmes i databasen og hentes derfra.

jeg bruger Memory nu, fordi den er hurtigst og mest effektive.

men hvis serveren går ned forsvinder alle tabellerne.

er der en måde at gøre at hvis serveren restarter så indsættes der nogle tabeller. disse tabeller behøves ikke være den indformation der forsvandt ved shutdown, det der er vigtig er at tabeller er der og ikke deres indhold.

eller er jeg nød til at skulle lave f.eks. et php script der hele tiden kontrolle om tabeller eksistere og hvis ikke så indsætte dem.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2010 - 13:04 #1
Hvis du har root-/administratoradgang, er det vel bare at lave et shell-script/en batch-fil som indsætter tabellerne fra en SQL-fil.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2010 - 15:05 #2
Docs siger:

However, when the server shuts down, all rows stored in MEMORY tables are lost. The tables themselves continue to exist because their definitions are stored in .frm files on disk, but they are empty when the server restarts.

Hvordan adskiller det sig fra det du vil?
Avatar billede jens426 Nybegynder
12. marts 2010 - 20:32 #3
Avatar billede arne_v Ekspert
13. marts 2010 - 02:40 #4
Og svaret var 3 ?
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2010 - 15:33 #5
3? Jeg troede det var 42...