Avatar billede nemlig Professor
07. marts 2010 - 11:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hente poster fra tabel der har dato i dag

Det driller mig....
Jeg ønsker at hente de poster, som har en registreret STARTDATO der svarer til dagsdato.
STARTDATOEN er gemt i DATETIME-formattet yyyy-mm-dd TT:mm:ss

Jeg gør sådan her:
$sql = "SELECT * FROM tabel WHERE startdato = CURDATE()";

Det har givet vis noget med CURDATE() at gøre, idet vi er helt nede og tjekke sekunder. Men jeg skal have alle aftaler med STARTDATO i dag - uanset timer,minutter og sekunder.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. marts 2010 - 11:34 #1
Du kan vist gøre noget med

  ... WHERE startdato>=CURDATE() AND startdate<DATE_ADD(CURDATE(),INTERVAL 1 DAY)

(helt utestet)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. marts 2010 - 11:35 #2
PS: Pas på med skift til sommertid - du bør teste det.
Avatar billede showsource Seniormester
07. marts 2010 - 11:57 #3
Er det ikke:

SELECT * FROM tabel WHERE DATE(startdato) = CURDATE()
Avatar billede nemlig Professor
07. marts 2010 - 12:02 #4
Eriks forslag virker fint.
Jeg prøver også lige showsource.
Avatar billede nemlig Professor
07. marts 2010 - 12:05 #5
Og det gør showsource's også. Fedt nok - 2 forskellige forslag, der begge virker.
Tusind tak til jer begge.
Og så må showsource lige smide et svar.
Avatar billede showsource Seniormester
07. marts 2010 - 12:42 #6
Ok.
Men mon ikke erik's ex. er bedst, da han sætter to kriterier som datofelt skal ligge indenfor, mens mit ex. formaterer hver enkelt datofelt ?
Hvis ellers det har nogen reel betydning ?
Avatar billede nemlig Professor
07. marts 2010 - 12:50 #7
Jeg skal såmænd bare hente de poster, som har en startdato, der er d.d.
Jeg tolker din kode sådan, at den kun kigger på datoen - selvom der er angivet timer, minutter og sekunder. Og det er præcis, det jeg efterlyste.
Begge koder virker perfekt.