Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2010 - 16:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af hæfte i Indesign CS2

Hej. Jeg kan i MS Publisher vælge A4 liggende med layouttypen Hæfte og på den måde let lave små hæfter i A5-format bestående af 4, 8, 12 osv sider uden at skulle tænke på hvordan A4-siden skal foldes.

Kan dette ikke gøres tilsvarende automatisk i Indesign CS2?

På forhånd mange tak.....
Avatar billede Himbear Nybegynder
06. marts 2010 - 16:53 #1
Jeg ved ikke helt hvordan det virker i Publisher, så det er lidt svært for mig at svare på. Men i InDesign kan du tilføje flere sider i paletten sider.

Hvad er det helt præcis du har problemer med?
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2010 - 18:07 #2
Jeg vil lave et hæfte skrevet i A5-format og printet på A4-papir, der bare kan foldes (uden at skulle tænke på at ex. side 1 0g 8 skal skrives på samme A4-papir.
Avatar billede Himbear Nybegynder
07. marts 2010 - 17:31 #3
Det er umiddelbart ikke muligt i InDesign. Der er du nødt til at beslutte hvordan du vil have siderne placeret. Det er et mere professionelt program, men så vidt jeg ved har det ikke denne funktion.
Avatar billede justrace Novice
09. marts 2010 - 12:38 #4
Nu skal jeg passe på ikke at rode mig ud på dybt vand, men er det ikke det der hedder udskydning?
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2010 - 16:45 #5
Har selv fundet løsningen: Dokumentet printes via den plugin, der hedder Inbooklet SE.
Avatar billede Himbear Nybegynder
12. marts 2010 - 05:32 #6
Ok, helt fint.

Jo, det hedder udskydning. Og hvis man laver en en dummy-brochure først og skriver sidetal på hver side, så er et ikke så kompliceret. Men sikkert nemmere med det plugin.

Adobe har nok udeladt denne funktion, fordi trykkerierne udskyder deres tryksager senere i forløbet i et særskilt program.
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2010 - 17:14 #7
Tror jeg er helt rigtigt...