Avatar billede manu_4ever Nybegynder
03. marts 2010 - 22:31 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Samme emailkonto på to PC.

Jeg har fået til opgave at finde en løsning på dette problem.

En stationær og en bærbar skal dele sammen TDC mailkonto (synkronisere).

Begge PC´er skal hente mails fra den samme TDC konto. Dvs. PC´erne skal synkronisere denne mail.

Man kunne selvfølgelig lade være med at slette mails fra TDC kontoen, men den har max 10 mb, så den bliver hurtig fyldt.

Kan dette overhovedet lade sig gøre??
Avatar billede vejmand Juniormester
03. marts 2010 - 23:01 #1
Skal det absolut være Outlook Express?
Det lyder ellers lige som et job for Windows Live Mail:
http://download.live.com/wlmail/?mkt=da-dk
Avatar billede justrace Novice
03. marts 2010 - 23:49 #2
Sæt kryds i "Gem kopi på serveren"
Sæt kryds i "Slet mail efter" og vælg et antal dage så du er sikker på begge pc'er har hentet mail.
Avatar billede mchlbk Praktikant
04. marts 2010 - 00:27 #3
Kunne man ikke oprette en GMail og sætte den op til at hente og sende via TDC-kontoen?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2010 - 06:27 #4
Ja der er stadig nogle der bruger Outlook Express. Jeg selv incl.
Og jeg er helt ening med justrace i, at Sæt kryds i "Gem kopi på serveren"
Sæt kryds i "Slet mail efter" og vælg et antal dage så du er sikker på begge pc'er har hentet mail.
Avatar billede manu_4ever Nybegynder
04. marts 2010 - 07:14 #5
Som justrace og 220661 foreslår så er det klart en løsning, men den bærbare kan godt være slukket i længere tid af gangen. Så jeg tror at mailboksen bliver fuld i mellemtiden.

Havde også en gmail i tankerne, men vedkommende vil gerne beholde sin nuværende adresse.

Jeg ved ikke om TDC webmail kan bruges, men så skal vedkommende jo selv slette mails på kontoen. Og jeg ved det ikke bliver gjort.

@vejmand: Kan man tilmelde en TDC mail til Windows Live? For så er det da en god ide.
Avatar billede justrace Novice
04. marts 2010 - 07:26 #6
Er det mange billeder eller er det voldsomt mange mails om dagen?

10 mb er immervæk plads til mange mails.
Avatar billede manu_4ever Nybegynder
04. marts 2010 - 07:42 #7
Ja 10 mb er plads til mange mails.

Men vedkommende kan komme ud for at modtage en del billeder, og så er 10 mb jo ikke meget. Specielt ikke med de kamera man har nu. Der kan et billede sagtens fylde 3-5 mb, selv med et kompaktkamera.
Avatar billede vejmand Juniormester
04. marts 2010 - 11:41 #8
Ja, man kan sagtens tilmelde en TDC konto til Windows Live Mail: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23757
Avatar billede manu_4ever Nybegynder
04. marts 2010 - 12:51 #9
Super. Tak.

Vil prøve om enten Gmail eller Windows Live kan klare opgaven.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2010 - 15:21 #10
Nu er der jo andre muligheder for at sende større filer. Man kan jo bruge filemail til disse opgaver.
Avatar billede mchlbk Praktikant
04. marts 2010 - 17:05 #11
En super simpel måde at løse problemet på er at installere Dropbox på begge computere. Du kopierer så de nødvendige filer fra Outlook Express til Dropbox-folderen + laver automatisk sync af filerne. Tilsvarende gøres på den anden computer, så sørger Dropbox for at alt er synkroniseret hele tiden.

Dropbox giver 2gb gratis, mon ikke det er nok til dit formål?
Avatar billede manu_4ever Nybegynder
05. marts 2010 - 08:42 #12
Kan ikkr få Windows Live til at virke som jeg gerne vil.

Hvis jeg har hentet en mail på den ene computer, så kan den anden ikke hente den.

Og jeg vil ikke lade alle mails ligge på serveren, da der kan komme store billedefiler i mails og vedkommende ikke vil få slette mails.

Så løsningen må jo være at oprette en Gmail konto og videresende tdc mails til denne.
Avatar billede manu_4ever Nybegynder
05. marts 2010 - 10:40 #13
Hmmm.

Nogen der ved om Incredimail kan køre IMAP?

Syntes kun jeg får POP indstrillingerne frem.
Avatar billede manu_4ever Nybegynder
18. august 2010 - 13:17 #14
Løsning fundet
Avatar billede tinem Novice
06. februar 2012 - 12:14 #15
Jeg har prøvet at sende en besked internt fra Eksperten, men tror ikke den er kommet frem til "mchlbk", så prøver at skrive her og håber det er OK. Måske ser han denne eller også er der måske en anden som ved hvem der er bag denne "mchlbk"?

Jeg har spørgsmål til hans forslag i denne tråd.