Avatar billede koburg Mester
02. marts 2010 - 15:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Thunderbird - meddelelsesfiltre hvordan?

Jeg har installeret Thunderbird på mit Windos 7.

Og vi har TDC mail, med 3 e-mail adresser, hvoraf jeg udelukkende skal have den ene ned.

Jeg har leget med meddelelsesfiltre, men får stadig alt ned, også min kones, og kort tid efter er alle mails slettet på TDC's server.

Jeg ønsker kun min mail ned, og slettet fra TDC's server, hvordan gør jeg det?
Avatar billede double-g Juniormester
02. marts 2010 - 16:26 #1
Det er lidt kompliceret.

http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird-trin-filtre.php#maildeling

Har du overvejet i stedet at oprette mailkonto til hver ved f.eks. gmail ?
Avatar billede koburg Mester
02. marts 2010 - 16:46 #2
Ja, jeg har prøvet kim ludvigsen, men det duer ikke rigtigt. Uanset hvad jeg gør med disse filtre duer det ikke. Og konen vil ikke have en ny mailadresse, vi synes der er for mange der skal orienteres.

Jeg ville helst også bare have Outlook express, men efter hvad jeg ser, så kan man ikke få det til windows 7.
Windows 7 har den der hedder Live Mail, men den virker heller ikke så jeg ikke kan modtage konens mails.
Avatar billede double-g Juniormester
02. marts 2010 - 19:18 #3
Nu er det ret lang tid siden jeg selv har haft en POP3 konto opsat i Thunderbird, men jeg synes det lyder som om problemet vist er at du ikke nøjes med at hente meddelelseshovederne i første omgang, men henter alle mails.

Derefter er det så meningen at filtrene skal hente dine mails og slette de meddelelseshoveder som ikke tilhører dig. Det betyder dog at de mails du henter ikke bliver slettet på mailserveren og du er derfor nødt til at stille max. antal dage meddelelserne skal gemmes på serveren, for ikke at løbe tør for plads.

Så vidt jeg husker skal du nemlig hente samtlige mails for at få serveren til at slette dem ved hentning.
Avatar billede koburg Mester
20. februar 2011 - 17:41 #4
Fandt ud af det.