Avatar billede jensroenn Nybegynder
02. marts 2010 - 13:26 Der er 3 kommentarer

Fjenelse af adgangskode til serveren når man bruger min hjemmside.

Hejsa

Jeg er i gang med at lave min egen personlige hjemmeside: www.jensrønn.dk

Her på siden vil jeg gerne linke til nogle PDF filer, som ligger gemt i en undermappe på serveren. Problemet er bare at når man trykker på linket, så kræves det(for at se pdf-filen) at man kender adgangskoden og brugernavn.Det gør jeg selvfølgelig, men det gør folk generelt jo ikke der kommer ind på siden.

Har prøvet at ændre noget med noget filtilladelser(ved egenskaber for den konkrete mappe) Men kan stadig ikke få det til at virke.

Kan forestille mig det er rart simpelt, men jeg kan bare ikke finde ud af det.

Bedste hilsner Jens
Avatar billede leif Seniormester
02. marts 2010 - 13:37 #1
Jeg parser filen igennem PHP for at læse filer som der ikke er adgang til via browseren.
Avatar billede jensroenn Nybegynder
02. marts 2010 - 14:23 #2
Hej Leif (og evt. andre)

Tak for svaret. på Baggrund af det du skrev, så læste jeg lidt videre på det du skrev(Er lidt i tvivl om begreberne Parser/PHP)

Fandt følgende side, som efter min mening i detaljer beskrev hvordan jeg i praksis skulle følge dit råd.

http://www.the-art-of-web.com/php/parse-links/

Men da jeg efterfølgende så på min egen kode(se nedenunder: Et eksemmpel på et link der ikke virker), så synes jeg umiddelbart at jeg selv parser filen igennem PHP(eller i hvert fald noget der ligner)

<p><a href="ftp://outsiderendk@web11.gigahost.dk/www/xn--jensrnn-u1a.dk/content/campus-nr-2.pdf">artikel </a><a href="#"></a></p>

Men et eller andet gør jeg jo galt!! fordi det ikke virker.

På forhånd tak.

Mvh jens
Avatar billede leif Seniormester
02. marts 2010 - 19:09 #3
Måske er Parse det forkerte ord:
http://www.boutell.com/newfaq/creating/forcedownload.html

Kig lidt her der er lidt hvad jeg hentyder til