Avatar billede PiaP Nybegynder
02. marts 2010 - 10:53 Der er 12 kommentarer

D2D Recovery på Acer Extensa 7620g

Ja, jeg vil også gerne skrive hjææææælp...

Jeg har en Acer Extensa 7620G, hvor jeg også har prøvekørt windows 7, som også døde igår... smiler

Mit problem er bare at der ingen recoverycd til vista, er fuldt med, da det lå på computeren da jeg købte den...

Alt+F10 virker ikke.

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP
Avatar billede PiaP Nybegynder
02. marts 2010 - 11:05 #1
Lige lidt mere forklaring

Jeg sad hele dagen igår og prøvede at får fat på den forpulede d2d recovery som skulle ligge på min harddisk et sted... men det vil ikke og nu er min bærbar i sort. øv øv øv øv

Situationen er den at jeg har haft windows 7 installeret på prøve og nu skal jeg tilbage til vista som computeren havde da jeg købte den.

Jeg har fulgt Helgec.dk... som Osigaard henviser til... så har lavet den der insert.iso cd og den er også kørt, gparted er fundet og jeg har været inde og tjekke der ligger noget system reserved på 10mb og den står til at boot på den, men alt+f10 vil stadig ikke fungerer...

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP...

På forhånd tak...
Avatar billede osigaard Nybegynder
02. marts 2010 - 13:34 #2
PiaP
Hvis du har lavet en insert cd, eller en Gparted  boot-cd og med den har haft den bærebare bootet op, fundet recoverypartionen, sikret at den står til boot, så genstart computeren, fjern boot-cd'en inden du prøver at bruge alt+f10,
Du skal også lige sikre dig at d2d recovery er aktiveret i Bios
Avatar billede PiaP Nybegynder
02. marts 2010 - 13:44 #3
d2d recovery er aktiv.

Jeg har via insert.iso cden kommet ind i gparted programmet... og der er der 3 partitioner sda1 sda2 sda3, den står til at boote på sda2 og det er også den den ligger på...

men stadig kan jeg ikke få alt+f10 til at fungere

jeg sætter flueben ved boot i gparted og trykker close, lukker programmet på x og højreklikker på "skrivebordet" og får restartet computeren og her beder den mig så om at tage cden ud og det gør jeg og trykker enter og holder efter alt og f10 nede eller trykker en masse gange...

Det vil stadig ikke!!! ;-)
Avatar billede osigaard Nybegynder
02. marts 2010 - 13:50 #4
Prøv at genstarte pc'en og forsøg så alt+f10 , det skal sgu da virke.
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2010 - 16:38 #5
Jeg er ret sikker på at din recovery partition ligger på "sda1" det er der du skal sætte dit boot flag - herefter skal du ikke spekulere på at enable D2D eller F10 computeren vil boote op på din recovery partition
Avatar billede PiaP Nybegynder
02. marts 2010 - 17:41 #6
tusind tak helgec... det var lige det der skulle til... jubii jubii det virker....

noget jeg skal gøre herfra med hensyn til de der point...????
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2010 - 17:44 #7
Jeg samler ikke point, snup dem selv eller giv dem til de andre deltagere i tråden
Avatar billede PiaP Nybegynder
02. marts 2010 - 17:59 #8
ja det var jeg så lidt hurtig...

den vil ikke alligevel... øv øv

er kommet så langt at jeg er inde i system recovery options...
her kan jeg vælge:

startup Repair
System Restore
Windows complete PC restore
Windows memiry diagnostic tool
Command prompt

jeg vælger nr. 3 og så fortæller den mig dette:

no valid backup locations could be found.
windows cannot find a backup on the hard disks or dvds on this computer. attach the correct hard disk or insert the last backup dvd and then start the restore process again.

ok til det fører mig tilbage til hovedmenuen...

hjælp!!!!
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2010 - 18:34 #9
Prøv "System restore"
Avatar billede PiaP Nybegynder
02. marts 2010 - 18:56 #10
nix, den siger:

No restore points have been created on your computer's system harddisk
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2010 - 19:03 #11
Vi taler jo ikke om et restore point vi taler om en total geninstallation - prøv at boot op på INSERT igen og meld så tilbage når det er gjort så kigger vi lige på hvad dyret har i gemmerne
Avatar billede teknik Juniormester
07. oktober 2011 - 18:50 #12
Antagelig "for sent" for PiaP vedkommende, men jeg har lige haft et identisk tilfælde, hvor man godt kan køre alternativt boot vha. alt-F10, men blot får tilbudt windows fejlfinding opstarten, _ikke_ den egentlige acer recovery som man burde.
Og andre "eksperter" kunne jo risikere at søge denne tråd som jeg lige har gjort.

Hvis Alt-F10 virker, så har man sikkert adgang til recovery partitionen og dermed mulighed for at sno sig ud af problemerne ved at gøre følgende:

vælg "Dos prompt"

skift til EISA partitionen (i mit tilfælde drev X) med kommandoen
X:  efterfulgt af enter.

Start Acer recovery med kommandoen
napp.exe  efterfulgt af enter

...følg instruks på skærm...:-)

mvh :-)
Teknik