Avatar billede trinem Nybegynder
01. marts 2010 - 21:11 Der er 2 kommentarer

c5 eksport af regnskab fra 3.0 til 2010

Jeg har netop installeret c5 2010 mhp at overtage et regnskab der er blevet ført i c5 3.0 versionen. Jeg har efterhånden hørt mange forskellige bud på hvordan det gøres eller ikke gøres. Kan det lade sig at gøre uden af opgradere 3.0 versionen?
Hvordan bærer jeg mig ad uden af bruge tusinder af kroner på support?
Avatar billede kgm Praktikant
02. marts 2010 - 10:27 #1
Hej TrineM

Hvis din C5 er 'standard' dvs. uden tilpasninger i databasen, skulle opgaven for din forhandler ikke være særlig stor, men det er lidt afhængig af størrelsen af din database. Jeg vil gætte (et skud i tågen) 2-4 timer...

Du SKAL opgradere din database igennem div. versioner, desværre...

Tag fat i din forhandler, de skal kunne hjælpe dig... :o)

/Kenneth
Avatar billede Loffe01 Nybegynder
03. marts 2010 - 09:02 #2
Det er lidt afhængig af hvilke data du skal have over i version 2010 - men det andet end bare kontoplan og finansposter så skal der foretages opgradering ført til version 4.x og derefter til 2010.

Hvis det er rå data der skal flyttes, så er det ikke et stort problem, men hvis der også skal rettes i forms og rapporter, så kan det være meget vanskeligt (der er ændret på sprog m.m. i  versionerne).

Uden tilretninger tager det som tidligere nævnt højst 2-4 timer