Avatar billede straszek Praktikant
28. februar 2010 - 09:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

ping tider

He,

Jeg overvejer at flytte mit webhotel, en meget velbesøgt webshop, til en udenlandskudbyder.

Hvor vigtigt vil i mene ping tider er ? - hvad er indenfor normal området?

M.v.h.

Søren
Avatar billede larsmeyer Nybegynder
01. marts 2010 - 21:49 #1
Hej Søren

Vær opmærksom på, at hvis din webshop har danske produkter, og det er vigtigt for dig at du bliver funder i søgemaskinerne under diverse danske ord / produktnavne, så er det en fordel at have det hosted på en dansk webhotel/webserver.

Google belønner dit website og betragter det som mere relevant for danske søgninger, hvis dit website også ligger på en dansk server.

Når det så er sagt, så er ping tider også meget vigtigt for søgemaskinerne. Google er i den senere tid begyndt at belønne websites for at have hurtige svar-tider, og derved igen noget som har betydning for dit websites placering i søgemaskinerne.

Er ovenstående punkter jeg nævner ligegyldige for dig, vil jeg anbefale en server i et af nabolandende, såfremt dit website henvender sig til danskere, da du hurtigt kan miste kunder/køb hvis dit website loader for langsomt pga. oversøisk trafik. Her mener jeg du bør vælge hosting i tyskland, frankrig, sverige og lign.

Men bottom of the line, er min personlige anbefaling at du hoster det i DK, hvis dine produkter og dit website er på dansk.

Mvh.
Lars
Avatar billede larsmeyer Nybegynder
01. marts 2010 - 21:50 #2
Ping bør iøvrigt ikke være meget mere end 50 ms i average. Dvs. normalt under, og ind imellem over.