Avatar billede maqhem Nybegynder
27. februar 2010 - 16:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Webserver

Hej eksperter!

Jeg sidder og overvejer at prøve at give mig i kast med at lave min egen webserver. Hvordan gøres sådan noget?

Nu skal jeg nok være mere specifik:

Lad os sige, jeg har købt mig en server, jeg har til at stå herhjemme.
1. Hvordan finder jeg dens IP-adresse?
2. Hvordan får jeg et domæne (som maqhem.com) til at pege på min IP-adresse?
3. Hvordan finder jeg requests til min hjemmeside, som jeg kan respondere på?

Jeg har nemlig en fed idé til et open source-projekt, jeg har i sinde at lave. Det skal fungere som Apache, der laver php-filer om til forståelig html-koder, som browseren så kan forstå - mit program skal bare læse og forstå eksempelvist .maqhem-filer og lave deres koder om til HTML-koder. Jeg skal selvfølgelig nok stå for at få programmet til at læse og parse koderne, jeg skal bare vide, hvordan jeg skal lave programmet, så det kan respondere på de requests, der kommer (som når man besøger min hjemmeside).
Hvis I kun kan svare mig på to første spørgsmål, sender jeg sidste spørgsmål ind i C#-kategorien.
Avatar billede bacardil Nybegynder
27. februar 2010 - 16:58 #1
1. Det vil være at anbefale at du køber en fast IP hos din internet udbyder også benytter denne til at opsætte din server med.

2. Du kan bruge gratisdns.dk eller en anden dns udbyder, der sætter du A records op til at pege på din IP så efter 24-48 timer vil domænet pege hen på IPen og hvis du har sat serveren op vil du se din HP.
Avatar billede maqhem Nybegynder
27. februar 2010 - 17:40 #2
Super, tak for svaret. Jeg ser på det :) Drop et svar.
Avatar billede bacardil Nybegynder
27. februar 2010 - 19:50 #3
Svar :)