Avatar billede Frank66 Nybegynder
27. februar 2010 - 10:40 Der er 13 kommentarer

mystiske email adresser...

Hej

For noget tid siden oprettede jeg en hjemmeside, med mulighed for at tilmelde sig min Email-liste. Det kører rigtigt fint. Dog er der for nyligt, mere præcist midt i januar og frem til nu, begyndt at dukke en mærkelig slags "tilmeldinger" op.
Det er falske email"adresser", der består af præcist
[6 bogstaver], @ og [6 bogstaver].com - hver gang den samme form. Således:
pkwewk@coexnt.com
oxtnzb@sklyhk.com
gjpvne@luewdi.com
puplhx@gipbbk.com
phlolr@ajflhm.com
yssxca@xizgfj.com
mvkybf@geivpv.com
yrjqkq@bapesa.com

Meget mystisk. Først troede jeg, der var nogen der ville snuppe de gratis ting jeg tilbyder, når man tilmelder sig. Men det ser ikke ud til at det lykkes nogen at downloade uden mit samtykke.
Desuden ser adresserne meget automatiseret ud med det eksakte antal bogstaver etc.

Er der nogen af jer, der har oplevet noget lignende og /eller ved HVAD DET ER?  (Is it the devil? - ;) - just joking)

På forhånd mange tak!
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
27. februar 2010 - 10:48 #1
det er jo bare nogle robotter der scanner nettet efter mail addresser
det er der ikke noget mystisk i, det forgår hele tiden
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. februar 2010 - 15:13 #2
Det er (lidt som jonah er inde på) et scammer forsøg på at identificere virksomme mailadresser. De foregår ved at mail domæner bombarderes med automatisk genererede mails for dels at forsøge at få mail serveren til at sende en NDR (non delevery rapport) for de mailadresser der ikke eksisterer og også for at få de "brugere" der rammes af disse spam mails til at reagerer og dermed vise at der sidder en rigtig bruger bag adressen som man så kan spamme.

Det væsentlige er at du intet gør ved disse mailadresser, hverken giver dem grund til at tro at de ikke virker eller at de har fat i noget der kan bruges.
Avatar billede Frank66 Nybegynder
27. februar 2010 - 16:04 #3
Tak for svar, til jer begge!

Ok - robotter, det forstår jeg. Men jeg forstår ikke hvad deres hensigt er. De skriver de omtalte mailadresser i min tilmeldingsformular, - så sender min server (ved hjælp af php-formularen) en bekræftelses-mail til den adresse robotten har indfyldt. Men deres adresser eksisterer ikke  ...? - for jeg for en NDR tilbage. Hvad får de ud af det? - Det har jeg svært ved at se.
MvH Frank
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. februar 2010 - 16:53 #4
Formålete er at generere lister af virksomme email adresser der kan sælges til spammerne og da processen jo nærmest er automatisk, er det en let måde at tjene penge på. En liste kan sælges flere gange
Avatar billede Frank66 Nybegynder
27. februar 2010 - 21:05 #5
Tak igen!
"Formålet er at generere lister af virksomme email adresser der kan sælges til spammerne" - Ja den er jeg jo med på - og har vist længe at det er et "hit" .

Men de FÅR jo ikke min email adresse, da automatiserings-processen jo ikke sender den til dem, - Den emailadresse, de giver til min hjemmeside eksisterer ikke, så processen stopper jo ved at jeg ikke kan sende dem min 'eftertragtede' email adresse.

Jeg har da heller ikke modtaget den mindste smule spam på den pågældende adresse.

Så vidt JEG ved, kan de da heller ikke hente den i den formular-kode, der danner php'en. (dvs. hente den fra den automatiserede php).  - Eller kan de?

Håber du/I har tålmodighed til at svare igen:) Jeg er meget nysgerrig efter det der foregår her.
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. februar 2010 - 21:13 #6
Spammerne ved jo ikke hvad du har siddende i din ende af domænet, de forsøger at ramme rigtige brugere, der så svare, eller at ramme en mailserver, der svare tilbage med "denne adresse eksisterer ikke", hvilket betyder at de mails de ikke får denne besked på eksisterer.

For spammeren er det jo ligegyldigt hvad han rammer og hvad der sker der hvor han rammer, det hele køre automatisk.
Avatar billede Frank66 Nybegynder
27. februar 2010 - 21:21 #7
ja - men mit "problem" er at de jo slet ikke FÅR noget - der bliver slet ikke sendt noget til dem
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. februar 2010 - 21:35 #8
Det er fordi alt sker automatisk, det er lettere at lade din adresse blive i scriptene end at manuelt fjerne den.

Du vil vedblive med at få disse mails i en rum tid endnu, indtil de næste gang køre deres oprydningsruting. Tålmodighed er vejen frem, lad være med at reagerer, så går der bare end¨nu læmgere før du kommer af listen
Avatar billede Frank66 Nybegynder
27. februar 2010 - 21:52 #9
Men hør nu her. Jeg tror, du sprang lidt for hurtigt hen over mit første indlæg, - det er muligvis derfor vi snakker lidt forbi hinanden ...:) - det er jo ikke MAILS jeg får. Det er tilmeldinger på min tilmeldingsformular, jeg får.
Du kan evt se den her, hvis du vil:
http://franksspace.net/index_signup1.html
Det jeg får er meddelelser om at - "nu har yrjqkq@bapesa.com tilmeldt sig din email-liste."
Det er derfor jeg mener, de slet ikke HAR min emailadresse eller får den - eller KAN få den ...
- Skaber dette ikke lidt mere klarhed over mit spørgsmål?
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. februar 2010 - 22:09 #10
Det gjorde det, beklager hvis jeg var for hurtig

Princippet er dog det samme. Mange mailing lister virker således at hvis jeg som medlem skriver til listen, så vil alle andre på listen modtage min post. På denne måde kan store mængder at mails høstes fra din liste (hvis den virker på denne måde idet spammerne jo også modtager mails når andre medlemmer poster. Du kan kalde det et forsøg på at få foden inden for.

De har sikkert googlet mailinglist eller tilsvarende og så script genereret tilmeldinger på alt hvad de har fundet
Avatar billede Frank66 Nybegynder
27. februar 2010 - 22:24 #11
Aah  - ! OK nu bliver det klarere, - men så må du da gi mig ret i at det er højst besynderligt at email-adresserne de skriver er ugyldige, som den her vanvittige  adresse: yrjqkq@bapesa.com -
Der findes ikke et domæne der hedder bapesa.com heller - Og sådan er det med resten adresserne også. dvs. der er ikke nogen, der vil modtage nogen meddelelser om nogen tilmeldinger eller noget som helst andet,            fordi den adresse de har givet dur ikke...
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. februar 2010 - 22:38 #12
Det kan der være flere forklaringer på. Formentlig ønsker de ikke at du faktisk kan maile til adresser, de ønsker kun at registrere om der kommer reaktion og det kan man med en DNS server, der kun registrere forespørgslen på mailserveren
Avatar billede Frank66 Nybegynder
27. februar 2010 - 22:54 #13
OK.  Interessant!
Nu begynder jeg at forstå det.

Ja - jeg er midt i en læreprocess - Jeg har selv lavet min hjemmeside, men der er masser af tekniske ting og baggrundsviden
jeg endnu har til gode at lære:)

Internet er da også bare utroligt åbent for alt og alle.
La' os håbe vi finder nogle måder at styre det på som bevarer
åbenheden! - men forhindrer misbrug, så meget som muligt..

Tak for din store indsats i tråden her:)!
MvH Frank