Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2010 - 22:21 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

webdesign feedback

Hej eksperter

I forbindelse med at jeg er igang med indlæring af html, css osv. så tænkte jeg at jeg ville forberede mig selv lidt ved at lave design til min kommende freelance business.

Jeg kunne godt bruge noget feedback på dette.

Designet kan ses her:
http://img98.yfrog.com/img98/2338/nytdesign.jpg

Kom gerne med noget kritik og redegør venligst for det.

P.S Tag jer ikke af teksten og billedet :)

Mvh Jonas
Avatar billede nicolailissau Nybegynder
25. februar 2010 - 22:34 #1
Nu siger jeg bare hvad der lige umiddelbart falder mig ind :)

Designet er lækkert nok, men det undrer mig lidt du vælger så kedelig en font når dit design ellers ligger op til noget frækt..

Det undrer mig også lidt at dit indholds område er med skarpe kanter, når resten af siden er afrundet?

Synes også at font'en er lidt for lille i det hele taget. Både i indholds området, i menuen og overskriften på siden.

Rigtig fedt logo og grafik i headeren ! Fed ide med kontrasten mellem den lyserøde og sorte farve..

Håber det kan bruges, det jo ikke sikkert du mener det samme :)
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2010 - 22:41 #2
Kan godt se hvad du mener med den kantede indholds box, det vil jeg prøve at ændre.

Men selv skrift størrelsen synes jeg er ok i selve indholdet.

Vil også se om jeg ikke kan finde en federe font til menuen. Kan du anbefale nogle?
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2010 - 22:55 #3
Hej Jonas Pedersen

Jeg er enig med nicolailissau i, at du kvæler det ellers ret så interessante og fangende design med din grå almindeligt-fontede tekst på grå baggrund - det ligner næsten et gabende hul med en kedelig avisartikel malplaceret midt oven på resten af siden. Men alt det er en smagssag.

Designet er en super flot blanding af grålige tonede farver og det skarpt pinke. Det har du gjort rigtig godt med den rette benyttelse af hver af farverne.

Logoet i toppen samt slogan'et over passer godt til siden og designet.

Det grafiske billede til højre for logoet ser flot ud og passer godt med siden design, men det passer derimod ikke til sidens formål. Når jeg ser det billede på sådan en side, så ser det hele pludselig mere "spraglet" ud og minder om noget hen ad et diskotek. Det får meningen med siden - førstehåndsindtrykket - til at ramme ved siden af.
Ser man bort fra denne grafik, så holder du dig lige på den fine grænse for, hvornår det bliver for prangende, og hvornår det er professionelt. Find en anden illustration, og det bliver godt.

Bemærkningen ovenfor om kontrasten mellem afrundethed og skarphed lagde jeg ikke mærke til. Det mener jeg ikke udgør et problem i designet.

  // Steeven
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2010 - 23:05 #4
Du har så meget ret med grafikken jeg har lavet i toppen.. har også selv haft de spekulationer, men kom fra det igen da jeg mente at det indeholder meget grafik som en webdesigner jo arbejder med.

Selv om jeg har brugt en del tid på grafikken vil jeg tage overvejelsen op igen om ikke jeg skulle skifte det ud ;)

Mht. teksten har i begge ret.. kan nemmere se det nu hvor folk nævner det. men har så som undskyldning ikke arbejdet så meget med det endnu :) så det retter jeg uden tvivl..
Avatar billede louisek Mester
26. februar 2010 - 00:12 #5
noget der lige falder mig i øjnene er rundingen på dine bokse. Jeg synes de bliver lidt tunge i det med så stor en runding. Derimod ville jeg vælge den størrelse du bruger på dine twitter/facebook/rss ikoner og bruge dem på dine bokse også. Det vil også fremhæve dit logo yderligere, da logo og bokse nu har samme runding og får det til at smelte lidt for meget sammen.

Derudover synes jeg dit slogan "webdesign for enhver smag" skal tages op til overvejelse. Cut the crap. Hvis der ikke er information i en sætning så klip den væk. Dette slogan ville ethvert webbureau kunne bruge og siger ikke meget om den vare du kan tilbyde - så den på på tegnebordet igen ... og måske helt udelades?

Mht dine menupunkter, vil jeg mene at du skal ligge "kampagner" og "CMS" ind under dit "produkter" menupunkt. Det gælder om at gøre det så overskueligt som overhovedet muligt.
Jeg synes det fungerer godt med menupunkterne både i topbar og i siden - jeg flakker altid rundt mellem de to måder at navigere på - og det øger brugervenligheden.

På dine menupunkter i top-baren er der ikke brugt den samme font til alle punkter - det skal vist også rettes :o)

Jeg synes din grafik er meget fin - men også ret ensidig (som tidligere nævnt). En idé kunne være at blæse dit "e" i e-designer op i størrelse og bruge det som en slags ramme for eksempler på grafik der så kan skifte en gang imellem - som en slags løbende udstilling af alle de forskellige udtryk du kan tilbyde dine kunder. (og så slette den lille ø af grafik du har i højre side)

håber det kan bruges :o)

hilsen Louise
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2010 - 00:33 #6
Ja, pas på du ikke "drukner" i menupunkter. Det bør holdes så simpelt og overskueligt som overhovedet muligt. Hav så få menupunkter, som du kan komme til. Lad være at gentage et menupunkt, som allerede står et andet sted på siden ("Kontakt" og "Om eDesigner").
Som Louise foreslår, kan du slå flere menupunkter sammen.

En kommentar:
Jeg er uenig med Louise mht. slogan'et. Brugen af et slogan er ikke for at give mere information til brugeren. Et slogan er nok noget af det eneste tekst på en webside, der netop skal være mere kreativ end informativ.
En forbedring af dit slogan ville ikke være at give den mere information (med mindre du har en smart ide til det?), men derimod at gøre det mere fangende og fx få det til at knytte sig til navnet, sidens udseende eller noget om dig personligt - så slogan'et brændes fast på min nethinde, så jeg husker det, når jeg besøger din side.

  // Steeven
Avatar billede louisek Mester
26. februar 2010 - 00:50 #7
Information var nok også et forkert ordvalg - jeg er helt enig i din uddybning af emnet :o) men er dog stadig af den holdning at hvis det bliver for bredt og ligegyldigt - så hellere undlade det.
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2010 - 01:39 #8
Hey igen.

Nu har jeg lyttet til nogle af jeres råd og lavet en ny revision af designet:

http://img6.imageshack.us/img6/6706/nytdesign2.jpg

I første omgang har jeg valgt ikke at ændre grafikken i toppen, overvejer stadig hvad alternativet skal være.

Mht. slogan.. så prøver jeg bare med lidt forskelligt. der er ikke noget som er besluttet endnu og jeg har god tid til at finde ud af det.

Sig endelig til hvis jeg har overset noget eller hvis jeg har misforstået nogle af jeres råd.

Louisek:
Du skriver " En idé kunne være at blæse dit "e" i e-designer op i størrelse og bruge det som en slags ramme for eksempler på grafik der så kan skifte en gang imellem - som en slags løbende udstilling af alle de forskellige udtryk du kan tilbyde dine kunder". Dette har jeg ikke helt forstået.. mener du jeg skal lave noget flash hvor der er skiftende grafik/tekst?
Avatar billede alexander_j Nybegynder
27. februar 2010 - 01:23 #9
Nydeligt nok, selvom jeg foretrækker lysere sider, og fint, at du har mindsket antallet af menupunkter.

Jeg synes, at din topmenubar nu mangler ligevægt efter du har slettet et par menupunkter - måske du skulle brede de tilbageblevne menupunkter ud eller lave baren bagved menupukterne i en anden nuance.

Du skriver, at du vil arbejde i html og css. En af fordelene ved html i forhold til fx flash er, at man kan lave sider som brugeren hurtigt kan loade, men jeg kan være bange for, at med alle dine billedeelementer (afrundede kander, spejleffekter mv.) nærmest kommer til at arbejde med helsides billeder, og derfor ikke får en smidig side(som skulle være html's fordel), men i stedet en relativ tung side.

"(c)2010 eDesigner..." tænker jeg har en alt for central plads på den nederste bar - hvordan ville det se ud med en mindre skrifttype og sat under baren (stadig højrejusteret)?
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2010 - 14:11 #10
Hvordan står det til? Kunne feedback'en bruges?
Jeg kan se, der stilles et spørgsmål til louisek, som ikke besvaret. Men måske er det forældet efterhånden?