Avatar billede scorp-d Nybegynder
25. februar 2010 - 16:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udskrivning af Russisks JPG - billede

Hej.

Når vi modtager ordre fra et Russisks selskab, sker det som et vedhæftede JPG-billede.

Problemet er at hvis vi forsøger at udskrive det igennem Windows Photo Printing Wizard (Windows Server 2003) så bliver billedet bare til én lang streg! Men man kan sagtens se billedet korrekt i Wizard'en.

Hvis man derimod prøver at åbne billedet i Windows Fotofremviser (Windows 7) så kan man kun se én lang streg.

Jeg overvejede om det var fordi der var Krylliske bogstaver i filens metadata(IPTC, EXIF osv.)  eftersom fejlen forsvinder hvis jeg åbner billedet, og gemmer det igen, igennem GIMP-2.6.7/Photoshop-CS4, men ikke Paint.

Så hvis der er nogen som der har et forslag til hvad fejlen kan være ? og hvordan man evt. kan løse den ?
Vil det være til stor hjælp,  da vi modtager ordre derfra,flere gange om dagen.

På forhånd  tak
Scorp-D
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. februar 2010 - 16:55 #1
Prøv at højreklik på filen og tryk åben med og forneden vælg hvilket program du vil bruge hvis det ikke er på listen gå ned til
vælg standardt pprogram og eventuelt gennemse og vælge et program der kan udskrives fra
Avatar billede scorp-d Nybegynder
25. februar 2010 - 17:12 #2
Hehe...

Problemet er at lige meget hvilket program der sender det til printeren så mislykkes det...

Medmindre det først åbnes og derefter gemmes i Photoshop/GIMP el.
Avatar billede ebea Ekspert
25. februar 2010 - 17:17 #3
Jeg får selv jpg billeder fra Rusland, og har aldrig oplevet problemer med ovennævnte fejl, eller andet. Så måsker der er fejl i billedet. Prøv at få tilsendt et nyt billede fra leverandøren. Jeg ved ikke om det er generelt du mener, eller kun dette ene (som jeg går ud fra).
Avatar billede scorp-d Nybegynder
25. februar 2010 - 18:25 #4
Det er generelt....

Men dog fra det samme selskab, og ser ud til det samme program("ACD Systems Digital Image" står altid nævnt i EXIF'en).
Avatar billede ebea Ekspert
25. februar 2010 - 18:33 #5
Hvis jeg var dig, ville jeg da prøve at få sendt et nyt, hvor du måske kunne bede dem om at bruge et andet program, til at færdigbehandle billedet.
Avatar billede scorp-d Nybegynder
26. februar 2010 - 11:25 #6
Det var Exif den var gal med.
Gik ind og gemte kopier af alle de modtaget filer, hvor jeg strippede Exif delen(ikke IPTC, XMP osv.) igennem "Exif Tag Remover", og de virkede fint.

For at dobbelttjekke kørte jeg WinDiff på de 2 udgaver af alle filerne, og det var altid kun Exif-delen som var forskellige.

Hvis jeg går ind og fjerner XResolution(11A) og YResolution(11B) eller  ResolutionUnit(128) igennem en Hex Editor så virker billedet fint.

Så umiddelbart ser det ud til at det er en forkert konvertering til ASCII i model/make/Artist/Copyright som forstyrre Exif's X\Y\Unit Fields eller forkert X/Y/Unit information fra scanneren\Driver etc.
Avatar billede scorp-d Nybegynder
03. marts 2010 - 08:37 #7
Lukker post.