Avatar billede Himbear Nybegynder
24. februar 2010 - 19:02 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Test mailformular

Hej alle,

Jeg har en kunde, som melder at der er problemer med sin mailformular. Kan I ikke hjælpe med at teste den?

Den er her ...
http://www.miljoren.dk/kontakt.htm

Smid et svar med det navn i har brugt, så kan jeg se om mailen kommer frem.

Jeg håber på en 10-20 svar.

Tak!
Avatar billede zips Juniormester
24. februar 2010 - 19:10 #1
Meget usikker mailform som sender uden der er noget indhold, ja jeg har lige sendt en tom formular, så har du fået den?
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2010 - 19:15 #2
Test-mail er sendt.

Navn: Abra Kadabra
Firma: Filihankat
E-mail: abra@kadabra.dk
Telefon: 12345678
Besked: Dette er en test

  // Steeven
Avatar billede Himbear Nybegynder
24. februar 2010 - 19:57 #3
zips -> Hmm... jo den er modtaget. Hvad vil du anbefale?
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2010 - 20:43 #4
Du kan tilføje noget Javascript til validering af felterne, før de sendes:
http://www.w3schools.com/js/js_form_validation.asp

Eller lidt mere grafisk orienteret:
http://docs.jquery.com/Plugins/Validation
Mange eksempler kan findes på Google. Det kan gøres flot og professionelt.

  // Steeven
Avatar billede zips Juniormester
25. februar 2010 - 08:00 #5
Ja som Steeven skriver findes der flere måder at gøre det på, men du har jo et tjek i denne fil formtoemailpro.php som tjekker for tomme felter, men der er i fejl i den, for som du har set kunne jeg sende en tom mail, men bruger jeg denne sti
http://www.miljoren.dk/formtoemailpro.php

Så kommer den op med denne tekst
You must enable referrer logging to use the form
You cannot send a blank form

Så prøv at se i filen og se hvilken type tjek som findes i den inden du indsætter en ny måde at gøre det på.
Avatar billede Himbear Nybegynder
01. marts 2010 - 17:31 #6
Hej alle, tak for jeres svar. Valideringen er ikke problemet, men helt klart noget som jeg også skal have set på.

Men kunden siger, at nogle gange vil den slet ikke sende. Jeg håbede at der var flere som ville teste og vi kunne fremprovokere dette problem. Er der ikke flere som vil give det et forsøg?
Avatar billede zips Juniormester
01. marts 2010 - 17:54 #7
Jeg har nu sendt dig nogle test mail, 2 fra IE6 1 fra Safari, 1 fra Opera og en fra Firefox 3.5 alle gik igennem, men når jeg bruger Google Chrome melder den fel at alle felter ikke er udfyldt som jeg skriver i #5

Så der er en fejl i din valideringsfil formtoemailpro.php som laver denne fejl.
Avatar billede Himbear Nybegynder
01. marts 2010 - 18:03 #8
Aha, det lyder interessant :-) Jeg fandt noget om dette i scriptet. Prøv at sende igen ...
Avatar billede zips Juniormester
01. marts 2010 - 18:05 #9
Nn kommer den med dette
Please go back and complete the navn field
Please go back and complete the email field
Please go back and complete the besked field
Avatar billede Himbear Nybegynder
01. marts 2010 - 18:08 #10
Selv om du udfylder noget?

Den anden fejl du fik før bør kun komme hvis du ikke har udfyldt noget.
Avatar billede zips Juniormester
01. marts 2010 - 18:11 #11
Alle felter var og er udfyldt, men den komme nu med den fejl jeg skriver i #9
Avatar billede zips Juniormester
01. marts 2010 - 18:14 #12
Den er udfyldt på denne måde http://zips.be/exp/images/tino_bh.jpg
Avatar billede Himbear Nybegynder
01. marts 2010 - 19:23 #13
Jeg har sørget for at koden validerer nu. Det kunne være årsagen til problemet, vil du prøve igen?
Avatar billede zips Juniormester
01. marts 2010 - 20:08 #14
Den kommer stadig med samme fejl som i #9 prøver lige FF og der går den lige igennem.

Men nu virker valideringen af tomme felter I FF så man ikke kan sende en tom mailform.
Avatar billede Himbear Nybegynder
01. marts 2010 - 21:22 #15
Det er et script jeg har købt og på deres support-side skriver de at det kan have noget at gøre med doctypen. Det jeg prøvet at ændre. Så vil du prøve igen?

http://formtoemail.com/support/blank_form_error.php
Avatar billede zips Juniormester
01. marts 2010 - 21:28 #16
Nu har jeg prøvet og den gik helt amok og blev med at opdater siden, så jeg er spændt på at høre hvor mange mail du fik før jeg fik stoppet det.
Avatar billede Himbear Nybegynder
01. marts 2010 - 23:25 #17
Der er slet ikke kommet noget. Vil du prøve igen?
Avatar billede zips Juniormester
02. marts 2010 - 07:14 #18
Så har jeg sendt en ny test mail gennem Google Chrome og den virker nu som den skal, hvis du da har fået den mail :-)
Avatar billede Himbear Nybegynder
04. marts 2010 - 00:25 #19
Jeg fik den. Jeg håber at det er løst nu - tak for hjælpen! I skal lige lave et svar for at få jeres point.
Avatar billede zips Juniormester
04. marts 2010 - 08:38 #20
Her er et svar :-)
Avatar billede Himbear Nybegynder
05. marts 2010 - 14:05 #21
Ingen andre havde lagt svar, så du får alle pointene. Tak for hjælpen med hjemmesiden!