Avatar billede panth Nybegynder
24. februar 2010 - 18:02 Der er 6 kommentarer

Konto i live mail

Jeg har siden jeg begyndte med windows 7 build 7100 benyttet live mail, uden problemer, og tilknyttet min pop3 konto hertil.

Efter jeg installerede windows 7 RTM, hentede jeg live mail igen, dog i nyere version end tidligere.

Nu vil programmet ikke acceptere adgangskoden til min konto. kommer med følgende meddelelse:

Der kan ikke sendes eller modtages meddelelser for kontoen mj@panth.dk. Der blev angivet en forkert adgangskode. Næste gang du sender eller modtager meddelelser, bliver du bedt om at angive dit brugernavn og din adgangskode til denne konto.

Serverfejl: 0x800CCC90
Svar fra server: -ERR Authentication failed.
Server: 'mail.panth.dk'
Windows Live Mail Fejl-id: 0x800CCC92
Protokol: POP3
Port: 110
Sikker (SSL): Nej

Sidst jeg benyttede programmet indtastede jeg server, pop3, smtp og så fungerede det bare.
Denne gang gjorde jeg samme, men nu virker det pludseligt ikke.

Kan sagtens komme ind på min email konto via webhotellets webmail.
Avatar billede panth Nybegynder
24. februar 2010 - 18:29 #1
update: installerede lige Thunderbird, programmet svarer ligeledes: Authentication failed

bare mærkeligt, for kan sagtens bruge mit login og kode i webmail.

Men må vel kontakte mit webhotel, for og få rettet fejlen?
Avatar billede kimtheman Novice
25. februar 2010 - 22:44 #2
tja hvad webhotel har du? Og kan du ikke logge ind på din webhotel da og se dine oplysninger der samt ændre kodeord hvis det er nødvendigt?
Det virker som om du ikke får sat servene ordentlig op, samt brugernavn og adgangskode.
Avatar billede kimtheman Novice
25. februar 2010 - 22:44 #3
Serverne skulle der stå.
Avatar billede panth Nybegynder
26. februar 2010 - 15:02 #4
:/ har dobbelttjekket server indstillingerne, de er korrekte.
Har prøvet og ændre koden til email kontoen, og prøvet at hente mails fra serveren igen med det nye kodeord, og lader mig stadig ikke hente noget. Kommer med samme fejl, både i live mail og thunderbird :/

har webhotel hos Web10.dk

Syntes det virker mærkeligt, at problemet først er opstået efter jeg har geninstalleret.

Men ja virker som om at der er fejl i indtastede oplysninger til serveren, men alt er korrekt indtastet :/

Bliver nok nød til at høre dem ad, og se om ikke de kan hjælpe
Avatar billede kimtheman Novice
26. februar 2010 - 18:04 #5
Ja vil mene det er opsætningen som ses her og så skulle det virke http://www.web10.dk/help/faq/mail_clients
Men ja ring til dem så det kan komme til at virke.
Avatar billede panth Nybegynder
15. marts 2010 - 16:07 #6
Problemet var Avast. Efter jeg deaktiverede alle skjold hentede den alle mails fra serveren. Har nu tilføjet mail programmet i firewallen og alt virker igen.