Avatar billede JoachimRugge Nybegynder
24. februar 2010 - 12:10 Der er 4 kommentarer

Kan ikke finde opsætning af Cron hos Surftown

Hej folkens

Jeg har mit domæne hosted af Surftown, og bruger Drupal til mit site. Men jeg kan ikke finde stedet hvor man opsætter Cron, altså sætter et bestemt php script til at eksekvere; cron.php, på en jævnlig basis, f.eks. en gang om dagen.

Er der nogen der har erfaren med det hos Surftown?

MVH

Joachim
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. februar 2010 - 12:48 #1
Er du sikker på de understøtter det? Det er de færreste host der gør det. Ellers kig på www.cronjob.de
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. februar 2010 - 12:50 #2
Søger man på cronjob under faq, kommer der ikke noget frem.
Avatar billede JoachimRugge Nybegynder
24. februar 2010 - 12:55 #3
Nej jeg er ikke sikker på de understøtter det, men jeg tænker... bør de ikke det? Alle sites der benytter en database har jo i princippet behov for at køre Cron. Det ville undre mig meget hvis de ikke understøttede det.

Hvorfor skal jeg i øvrigt ind på en tysk cronjob side?
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. februar 2010 - 13:05 #4
Fordi du søger hjælp om cronjob, og cronjob.de tilbyder det gratis. Og som sagt tidligere: Det er langt fra de fleste webhoteller der tilbyder cronjob. Det er faktisk de færreste. Og alle site der benytter database har ikke brug for cronjob. Har kun haft brug for det et fåtal gange, og har efterhånden været i branchen en del år ;o)