Avatar billede petert Forsker
24. februar 2010 - 09:41 Der er 1 løsning

Råd om løsning til diskutionsforum.

Hej Alle
Er der nogle der kan give mig råd om valg at system/templates til at lave et diskutions forum der skal køre på www.

Kravene er overordnet skal der være mulighed for at indlægge forskellige kategorier, man vil diskuterer.

Der skal være mulighed for at give point for kvaliteten af indlægene.(lidt lige som her på eksperten. Hvor man også kan følge den enkeltes debatør score, hvad denne har oprettet og diltaget i osv.

Der skal også være mulighed for som på eksperten, at kunne tilmelde sig en tråd for at følge diskutionen om dette emne, uden selv at deltage aktivt i selve diskutionen, og få advis pr mail når der er nye indlæg.

Man skal kun kunne deltage hvis man er logget på med adgangs og password. (også som her på Eksperten)

Hvad skal jeg gå efter.

Skal det være et CMS system. eller er der andre forslag?

Kan det evt. være bygget op omkring Joomla?

Findes der nogle steder man kan se demo templates til et sådan diskutionsforum.?

MVH
Petert
Avatar billede fxj Juniormester
28. februar 2010 - 13:37 #1
Funktionen findes, som et mod til phpBB-forum (www.phpbb.com)

Eksempelvis Ultimate Point Mod:
http://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?f=70&t=1643875

hvor der også linkes til en demo. Der findes andre moduler til phpBB, som kan det samme. Det er bare at søge på deres side :-)

Til samme system findes et CMS-modul, som jeg dog ikke syntes er så godt. Men der er lavet porteringer til bl.a. Joomla så man bruge det som CMS og phpBB som forum med samme login